Podręcznik dla pielęgniarek, 1988. (1-2/2)

Praca powstała na podstawie książki „Podręcznik dla pielęgniarek“, która była zapewne własnością matki Libery (z zawodu pielęgniarki). Do pracy Libera wykorzystał jedynie okładkę publikacji, której rewers został oklejony czerwonym płótnem, do awersu zaś artysta przykleił odbitkę fotografii, wykonanej podczas „Domowego performansu“, przedstawiającej stolik z lekarstwami.

W wielu pracach Libery przejawiają się motywy medycyny, pielęgniarstwa, lekarstw („Domowy performance“, „Perseweracja mistyczna“). Tematyka ta silnie powiązana jest z jego matką, z którą artysta odczuwał głęboką emocjonalną więź. Wyemancypowane jest tu również znaczenie pielęgniarki, jako niższego personelu medycznego, który w praktyce znajduje się najbliżej pacjenta i jego elementarnych potrzeb. Rola pielęgniarki urasta w oczach artysty do roli opiekunki czy wręcz matki, a jego własna matka staje się kimś ważniejszym, niż jedynie rodzicem.