Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Nakręcony przy udziale amatorskiej obsady abstrakcyjny film Abrahama Cruzvillegasa kreśli wyjatkowy obraz spontanicznych spotkań i intymnych schadzek w otoczeniu wulkanicznego krajobrazu Ajusco, rodzinnego miasteczka artysty.
Używając przewidywalnych, mechanicznych wręcz zabiegów strukturalnych wczesnego kina pornograficznego, Cruzvillegas buduje narrację z fragmentów, które zakrzywiają rzeczywistość między teraźniejszością i przeszłością. Ajusco, południowe przedmieścia Mexico City, założone przez imigrantów w latach sześćdziesiątych w miejscu uznanym za niezdatne do zasiedlenia, stanowi nie tylko tło improwizowanych zbliżeń, ale staje się bohaterem samym w sobie, strukturą społeczną i geologiczną, która stale podlega procesom transformacji.
Film jest kontynuacją strategii artystycznej, nazywanej przez Cruzvillegasa działaniem „autoconstrucción“ – „autokonstrukcji“, procesu w którym artysta nadaje nowy byt materiałom odnalezionym w przestrzeniach wielkomiejskich i na ich peryferiach w różnych częściach świata.
Abraham Cruzvillegas (ur. w 1968 roku w Ajusco/mieście Meksyk) jest artystą konceptualnym i rzeźbiarzem, pracuje najczęściej z obiektami znalezionymi: przedmiotami codziennego użytku, rękodziełem, opakowaniami, instrumentami muzycznymi. Bada strategie samoorganizacji w miastach Ameryki Łacińskiej – tymczasową architekturę oraz amatorskie projektowanie, ale także niezależne ruchy społeczne.