Wydajemy książki o sztuce i kulturze współczesnej oraz katalogi wystaw. Rozwijamy kilka linii wydawniczych: mówi muzeum, kino muzeum, Muzeum w Budowie / Museum Under Construction, Nowe Historie Sztuki. Pojawiają się u nas także książki spoza serii.
Staramy się udowodnić, że pisanie o sztuce i artystach może być pasjonujące i stać się inspiracją także dla osób niezwiązanych na co dzień ze światem artystycznym. Do takich czytelników kierujemy przede wszystkim tytuły z serii mówi muzeum, rozwijanej wspólnie z Wydawnictwem Karakter: biografie (Zofii i Oskara Hansenów, Aliny Szapocznikow), opowieści o ważnych i żywych zjawiskach (kultura queer, sztuka feministyczna w Ukrainie w XXI wieku, polska sztuka krytyczna lat 90.).
Muzeum w Budowie / Museum Under Construction i Nowe Historie Sztuki to wydawane po polsku lub angielsku książki akademiczek i badaczy, które adresujemy do międzynarodowego środowiska historyków sztuki.
kino muzeum to z kolei feministyczne spojrzenie na sztukę filmową – „od dadaizmu do postinternetu”.
Do wydawnictw, które wyrastają bezpośrednio z programu Muzeum – wystaw, festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE – należą choćby głośny Spór o odbudowę Warszawy. Od gruzów do reprywatyzacji, katalogi Nigdy więcej. Sztuka przeciw wojnie i faszyzmowi w XX i XXI wieku, Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy czy niezwykle popularny album Opowieści okrutne. Aleksandra Waliszewska i symbolizm / The Dark Arts. Aleksandra Waliszewska and Symbolism.
Większość książek publikujemy również jako ebooki, wszystkie są dostępne w szerokiej dystrybucji, także międzynarodowej (University of Chicago Press) oraz w internetowym i stacjonarnym M Sklepie.
Książka prof. Andrzeja Turowskiego „Radykalne oko. O Witkacym, Kobro, Strzemińskim, Themersonach, Żarnowerównie i innych twórcach sztuki wzbudzającej niepokój" została wydana przez Wydawnictwo MSN w koedycji z wydawnictwem słowo/obraz terytoria.
Werdykt kapituły ogłoszono 1 grudnia podczas uroczystej gali w Filharmonii Łódzkiej. Z powodu złego stanu zdrowia prof. Turowski nie mógł być obecny na uroczystości. Nagrodę w jego imieniu odebrała Katarzyna Szotkowska-Beylin, redaktorka naczelna Wydawnictwa Muzeum Sztuki Nowoczesnej, która odczytała odczytała list od laureata.
Konkurs o Nagrodę im. Kotarbińskiego jest wielką promocją badań, publikacji humanistycznych i samej humanistyki. To jedyna tego rodzaju niezależna nagroda w Polsce, przyznawana naukowcom przez instytucję naukową. Na konkurs ustanowiony przez Uniwersytet Łódzki w 2015 roku wpłynęło dotychczas łącznie prawie 620 prac ze 145 polskich ośrodków naukowych. W finałach wszystkich edycji znalazło się 50 wybitnych książek. W opinii samych nominowanych jest to najważniejszy konkurs dla humanistów w Polsce. Humanistycznej refleksji potrzebujemy wszyscy, zwłaszcza obecnie w obliczu konfliktów i napięć na świecie.
Napisana z talentem literackim, żywa opowieść o fenomenie pracowni artystycznych w praskim kompleksie kamienic przy ulicy Inżynierskiej jest zarazem monografią tego miejsca, tutejszego środowiska i jego działań od połowy lat 90. XX wieku.
Porywająca wizualna narracja budowy Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, budynku zaprojektowanego przez Thomasa Phifera. Autorka towarzyszyła procesowi budowy przez cały okres jego trwania.
Michał Murawski splata wątki Pałacu Kultury i Nauki, historii placu Defilad i MSNu, próbując uchwycić „czasoprzestrzenny, infrastrukturalny węzeł”, na którym wznosi się Muzeum oraz „wydestylować” wynikającą z niego „ideologię” tej instytucji.
Michał Murawski weaves together the threads of the Palace of Culture and Science, the history of Plac Defilad, and the Museum of Modern Art, attempting to grasp the “spatio-temporal and infrastructural nexus” in which the new Museum exists, and to “distill” the institution’s “ideology” that emerges from it.
Frapujące studium zwrotu obywatelskiego, który dokonał się w Ukrainie na początku XXI wieku. W centrum swojej analizy autorka stawia działalność ruchów kobiecych i kolektywów artystycznych, które nie tylko współtworzyły kolejne zrywy – pomarańczową rewolucję i rewolucję godności – ale także przyczyniły się do wypracowania nowego języka feministycznej emancypacji.
Tom pod redakcją Magdy Lipskiej i Piotra Słodkowskiego podsumowuje konferencję Engaged Figurations: Realism, Socialist Realism, and Soc-Modernism in a Global Perspective, która odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w 2021 roku.
Subiektywny katalog małych utopii, projektów i przykładów tego, jak w różnych miejscach i epokach, na wiele sposobów, ludzie budowali wokół ważnych dla nich tematów wciąż nowe wizje przyszłości.
Stos jest skomponowaną opowieścią, przeznaczoną do jednoczesnego oglądania i czytania. Teksty Łukasza Chotkowskiego wskazują problemy transformacyjne, polityczne, społeczne, których obserwatorem był Zbigniew Libera. Stos zdjęć istnieje pomiędzy realnością a imaginacją.