Wolny (uwaga: w performansie występują elementy nagości)
Ok. 40 minut
W Lagmie ciała, kostiumy, skóry, dźwięki, ruch stanowią nierozerwalną rozwibrowaną całość. Lagma to gęste, rozlewające się, pochłaniające środowisko, które powstało na bazie licznych improwizacji. Performerki są w ciągłym organicznym ruchu, dokonują zmian w architekturze sceny, wchodzą w czułe i drapieżne interakcje ze sobą i z obiektami, tworząc amorficzne hybrydy. Warstwa foniczna utkana z krzyków, pisków, mlaśnięć i pomruków jest tak samo ważna jak ruchowa.
Smolista i niepokojąca Lagma to także obiekt-byt. Została uszyta z 50 kilogramów zdefasonowanych skórzanych kurtek zakupionych w salonach odzieży używanej. Artystki interesował dotykowy, wizualny i etyczny aspekt włączenia do spektaklu czarnej zdartej ze zwierząt skóry. Pracy nad choreografią towarzyszył namysł nad masowym wymieraniem spowodowanym działalnością człowieka oraz przenikaniem się ciała ludzkiego z (martwym) ciałem zwierzęcym.
Lagma to zakwas z innego czasu rejestrujący pewien moment w życiu i pracy czwórki twórczyń, który przypadł na czas pandemii koronawirusa oraz protestów przeciwko zaostrzeniu przepisów dotyczących aborcji w Polsce jesienią 2020 roku.
Dana Chmielewska, Alicja Czyczel, Aleksandra Gryka, Marta Szypulska
Dana Chmielewska, Alicja Czyczel
Marta Szypulska
Aleksandra Gryka
Centrum Teatru i Tańca Zawirowania w Warszawie, program StartUp – scena dla młodych 2020
Wydarzenie odbywa się w ramach Programu choreograficznego otwarcia. Na ponad dwudziestu pokazach publiczność będzie miała możliwość przyjrzeć się różnorodnym strategiom artystycznym i wielości propozycji formalnych. W przestrzeniach nowej siedziby MSN-u zostaną zaprezentowane prace w procesie, spektakle taneczne i instalacje choreograficzne, a wśród nich – obok intymnych działań solowych – także spektakularne realizacje grupowe.