10 zł
Zbiórka grupy w małej recepcji.
Nauczycielki i nauczyciele oraz inne osoby zajmujące się edukacją.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie serdecznie zaprasza nauczycielki i nauczycieli na spotkanie premierowe nowej wystawy! To doskonała okazja, aby zapoznać się z programem warsztatów dla szkół i przedszkoli oraz dowiedzieć się, jak pracować z dziełami sztuki współczesnej, inspirując uczniów i uczennice do twórczego myślenia.
Podczas wydarzenia Karolina Iwańczyk i Marta Przybył z Działu Edukacji MSN przedstawią program edukacyjny towarzyszący wystawie oraz kulisy tworzenia scenariuszy warsztatów. Program powstał w ścisłej współpracy z nauczycielkami, które dzieliły się swoimi doświadczeniami i potrzebami edukacyjnymi, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania pracy z uczniami i uczennicami. Dowiecie się, jak dostosowujemy zajęcia do różnych grup wiekowych oraz jak angażujemy młodych odbiorców sztuki, wspierając nauczycieli w rozwijaniu kreatywności i krytycznego myślenia wśród dzieci i młodzieży.
4 marca: Warsztaty: „Sztuka jako dziwne narzędzie"
Czy sztuka może przekazywać ważne treści? Czy wpływa na rzeczywistość polityczno-społeczną? A może inspiruje do zadawania pytań i szukania odpowiedzi? Podczas warsztatów Tomasz Krajewski zaprosi uczestników do analizy dzieł sztuki współczesnej, by wspólnie odkryć, jakie strategie stosują artyści i artystki, by wpływać na odbiorców. Pracując w małych grupach, przyjrzymy się emocjom i sensom ukrytym za artystycznymi manifestami. To doskonała okazja do ćwiczenia umiejętności zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi w świecie sztuki.
Sztuka współczesna często wydaje się trudna do zrozumienia i dzika, ale na tych warsztatach przekonamy się, że wystarczy odrobina czasu i ciekawości, żeby ją oswoić!
Skupimy się na kilku wybranych dziełach, by zdobyć narzędzia do ich analizy i interpretacji, ucząc się świadomego odczytywania sztuki. Będziemy wspólnie odkrywać ich znaczenia, rozmawiać o emocjach, jakie wywołują, a także dyskutować – czasem nawet spierać! Na zakończenie warsztatów uczestnicy opracują własne przewodniki po wystawie, które będą praktycznym narzędziem do wykorzystania w pracy z uczniami, pomagając im lepiej zrozumieć i interpretować sztukę współczesną.