Zbiórka grupy w małej recepcji.
Anik Radzimińska
Zapraszam na "Aktywne oprowadzanie" po wystawie wystawie "Trudna miłość. Między placem a Pałacem", prezentowanej w ramach festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE.
Co zobaczymy i o czym porozmawiamy?
Zaczniemy od pracy Folding Monuments Jessici Kairé, która bada, jak obiekty mogą przenosić wspomnienia i emocje. Przy instalacji Phantom Museum, stworzonej przez grupę ukraińskich artystów, skonfrontujemy się z pytaniem, jak mówić o traumie wojny, kiedy słowa przestają wystarczać. Zatrzymamy się także przy obrazach Nikity Kadana – jego Syreny i Kamienie odsłaniają napięcia między przeszłością a współczesnością, mitem a rzeczywistością.
Dlaczego warto?
Aktywne oprowadzanie nie jest wykładem. Zawsze zachęcamy do dialogu – z pracami, z samymi sobą i pomiędzy uczestnikami.
W drugiej części przeczytamy fragment tekstu towarzyszącego instalacji Phantom Museum. To zapis doświadczenia wojny w Ukrainie, który stanie się punktem wyjścia do rozmowy o pamięci: czym jest w czasach kryzysu? I czy może być czymś więcej niż ciężarem?
Dla kogo jest to spotkanie?
Dla wszystkich, którzy chcą poczuć, że sztuka to nie tylko obrazy na ścianach, ale narzędzie do rozumienia świata. Dla tych, którzy chcą patrzeć uważniej i pytać głębiej. Spotkajmy się i porozmawiajmy – bo sztuka zaczyna się tam, gdzie kończą się oczywiste odpowiedzi.
Biogram osoby prowadzącej:
Anik Radzimińska: edukatorka MSN, artystka wizualna, absolwentka Wydziału Malarstwa warszawskiej ASP. Tworzy obrazy, pracuje z dźwiękiem, ruchem i ciałem, angażuje się w działania kolektywne. Zajmuje się edukacją związaną ze sztuką.