Co to jest konceptualizm? Czy bardziej liczy się efekt czy proces działania? W jaki sposób można udokumentować przebieg wydarzenia, spektaklu, performansu? Jak udokumentować codzienność? Jak pokazać myśli krążące po głowie?
Podczas pracy w grupach wykorzystamy zestaw tzw. diagramu Ikigai - narzędzia pomocnego w rozpoznawaniu rzeczy, które naprawdę chcemy robić w życiu. Zestaw przygotował Ahmet Öğüt - artysta konceptualny zainteresowany rozmyślaniami, wykresami oraz eksperymentami, które można przeprowadzić we własnej głowie.
Wspólnie poszukamy wizualnych, dźwiękowych, a może jeszcze innych sposobów na uchwycenie tego, co wpiszemy w diagramie, i tego, o czym akurat myślimy. Na uchwycenie codzienności w formach reportażowych, realistycznych, ale też abstrakcyjnych i efemerycznych; na pokazanie myśli i emocji.
SZTUKA W SZKOLE
Przygotuj swoją szkołę na niezapomnianą przygodę artystyczną!
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie może odwiedzić Waszą szkołę. Zajęcia „Sztuka w szkole” prowadzone są w oparciu o prace artystyczne stworzone specjalnie z myślą o uczniach i uczennicach. Zostały pomyślane jako narzędzia do rozwijania wyobraźni, kreatywności, umiejętności współpracy, lepszego rozumienia świata i odwagi do jego kształtowania. Warsztaty uwzględniają pracę indywidualną i grupową, zadania ruchowe, dyskusję i ćwiczenia plastyczne.