Zapisy na Warsztaty Formy Otwartej

  • Zapisy na Warsztaty Formy Otwartej

    Zbigniew Libera

Warsztaty Formy Otwartej prowadzone przez Zbigniewa Liberę, przeznaczone dla młodych, twórczych osób ( 18-28 lat) - będą prowadzone od stycznia do czerwca 2012 - zajęcia raz na dwa tygodnie w Piwnicy Largactil SDK.

Program pracy z uczestnikami warsztatów został stworzony w oparciu o teorię Formy Otwartej Oskara Hansena oraz o Działania KwiekKulik z lat 70. W powołanym przez siebie Studiu Formy Otwartej w Akademii Sztuk Pięknych w Pradze, Libera wypracował własny, oryginalny zestaw metod pracy ze studentami, nadając tym samym nowy wymiar tradycji Formy Otwartej.

Lektury wykorzystywane podczas warsztatów:
- Oskar Hansen, Ku Formie Otwartej, pod redakcją Joli Goli, Warszawa, Fundacja Galerii Foksal 2005
- Piktogram nr 5/6 2006
- Guy Debord, Dzieła Filmowe Ha!Art Kraków 2007
- Guy Debord, Społeczeństwo spektaklu, Ha!Art, Kraków 2006
- Lukasz Ronduda, Studio Formy Otwartej Zbigniewa Libery
- Giorgio Agamben, Wspólnota, która nadchodzi, Sic!, Warszawa 2008

Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o nadsyłanie zgłoszeń do 10 stycznia 2011 drogą mejlową na adres warsztaty.sdk@gmail.com
Zgłoszenie powinno zawierać: - dane osobowe (imię i nazwisko, nr telefonu, wiek)
- krótką notkę o sobie (typ i nazwa szkoły / kierunek studiów, rodzaj uprawianej twórczości – działalności, dotychczasowe osiągnięcia, zainteresowania)

Osoby zakwalifikowane na warsztaty zostaną o tym powiadomione pocztą elektroniczną.

Pierwsze spotkanie odbędzie się 19 stycznia (czwartek) o godz. 17.30

informacje: www.manifestacjepoetyckie.sdk
zgłoszenia: warsztaty.sdk@gmail.com
kontakt z koordynatorką warsztatów Beatą Gulą: nocpoetow@sdk.pl, tel: 667640808

Zbigniew Libera to jeden z najciekawszych i najważniejszych polskich artystów sztuki współczesnej. „Jego prace - fotografie, filmy wideo, instalacje, obiekty i rysunki - w przenikliwy i przewrotny intelektualnie sposób grają ze stereotypami współczesnej kultury. Jego wstrząsające prace wideo z lat 80. (m.in. „Obrzędy intymne” i „Perseweracja mistyczna”) wyprzedziły o 10 lat falę „sztuki ciała”. W połowie lat 90. Libera zaczyna tworzyć „Urządzenia korekcyjne” - obiekty będące przetworzeniem istniejących już produktów, przedmiotów masowej konsumpcji. Projektuje także przetworzone zabawki, prace odsłaniające mechanizmy wychowywania, edukacji i tresury kulturowej, z których najgłośniejszą staje się „Lego. Obóz koncentracyjny”. Od tego też czasu jest jednym z filarów tzw. sztuki krytycznej, również w sensie instytucjonalnym - mimo rozwoju kariery cały czas blisko związany jest z środowiskami niezależnymi.”( biogram zacytowany ze strony Galerii Raster).