Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
„The good, the bad and the ugly: things I have learned in outdoor advertising” (Dobre, złe i brzydkie: to, czego nauczyłam się o reklamie w mieście)
Yuko Shimizu - jedna z najsłynniejszych ilustratorek na świecie, Japonka, od lat mieszkająca i tworząca w Nowym Yorku szczerze opowie o doświadczeniach i obserwacjach związanych z reklamą zewnętrzną, tą znakomitą jak i tą całkiem ohydną.
Shimizu jest absolwentką nowojorskiej School of Visual Arts gdzie obecnie wykłada, jednocześnie podróżując po świecie z wykładami i warsztatami. Jej prace regularnie ukazują się na łamach m.in. NY Times, Time, Rolling Stone, New Yorker. Jest również autorką ilustracji i kampanii dla klientów takich jak GAP, PEPSI, VISA, Microsoft, Target a także okładek książek wydawnictw Penguin, Scholastic, DC Comics. Japońskie wydanie Newsweeka uznało ją za jedną ze „100 Japończyków Uznanych na Świecie”.
W zeszłym roku, nakładem wydawnictwa Gestalten ukazała się pierwsza monografia poświęcona jej dorobkowi zawodowemu.