Total Body Conditioning / Gdzie jest moje ciało?

Projekcja filmów

  • Total Body Conditioning / Gdzie jest moje ciało?

    Sarah Abu Abdallah, Salad Zone, 2013, dzięki uprzejmości artystki

Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprasza na program filmowy towarzyszący wystawie „Ustawienia prywatności. Sztuka po Internecie”.



Do kogo należy ciało i jego wizerunek w przestrzeni publicznej i 
współczesnej kulturze wizualnej - ciało jako obiekt i marka, poddawane stałym 
zabiegom, reżimom autokreacji i dyscyplinowane za pomocą przekazów 
medialnych? 
Poszukując nowych modeli reprezentacji i transgresji ciała w obliczu dematerializacji medium filmowego i cyfrowych technologii, zaproszone artystki zadają pytanie o swoje miejsce w kulturze, historii i porządku wizualnym.

W programie między innymi


I am the Mouth II - najnowszy film animowany Agnieszki Polskiej, zainspirowany dramatem „Nie ja” Becketta, który powstał na podstawie naukowych opisów fal dźwiękowych transferowanych przez różne materie. W pracy Polskiej „głosem dzieła sztuki” są do połowy zanurzone w wodzie usta, a jego przekaźnikiem ciało widza. W swoim filmie Polska wykorzystuje techniki charakterystyczne dla fenomenu internetowego ASMR (Autonomous sensory meridian response), którego przedstawiciele nagrywają i oglądają filmy wywołujące określone poczucie odprężenia przypominające „masaż mózgu”.

The noble endeavour - domowy, „bezcielesny” film porno nakręcony przez Jesse Darling bez udziału osób trzecich.

Rigged - najnowszy film Kate Cooper będący refleksją nad poszukiwaniem podmiotowości przez cyfrowo wygenerowaną postać kobiecą uwikłaną w perfekcyjną estetykę konsumpcji.



Intensive care/Hot new track - wideo-esej brytyjskiej artystki i pisarki Hannah Black w formie remiksu krytyki postkolonialnej z historią związku Rihanny i Chrisa Browna.



Poetry Reading in Columbine Cafeteria with Gazlene Membrane - najnowsza 
animacja cyfrowa Bunny Rogers, w której artystka wciela się w antyspołeczną 
ikonę amerykańskich kreskówek, Gaz Membrane, i odczytuje swoją poezję na tle 
stołówki Columbine High School, miejsca jednego z największych masowych 
zabójstw na terenie placówek oświatowych w historii Stanów Zjednoczonych.

Grey matter i Young money - feministyczna analiza internetowych sposobów narracji na temat rasy i płci przefiltrowana przez hip-hopowy swag Jennifer Chan.
  
Salad Zone - fragmentaryczna opowieść Sarah Abu Abdallah o codzienności w Arabii Saudyjskiej będaca zapiskiem domowych spięć, fantazji o ucieczce do Japonii i enigmatycznych performansów w centrach handlowych, które stają się drugim domem artystki.

Zobacz także:

Wystawa i inne archiwalne wydarzenia towarzyszące:

17:00 Oprowadzanie Oprowadzanie kuratorskiePo wystawie „Ustawienia prywatności. Sztuka po Internecie” Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
18:00 Performans DIS: #ThinkspirationNocny bieg z Noamem Chomskym Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
17:00 Oprowadzanie Wizualna nadekspresjaOprowadzanie tematyczne Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
18:00 Wykład Nowe media powszednie - rzecz o przetrwaniuWykład Wendy Chun Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
16:00 Oprowadzanie Oprowadzanie sobotniePo wystawie „Ustawienia prywatności. Sztuka po Internecie” Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
17:00 Oprowadzanie Wizualna nadekspresjaOprowadzanie tematyczne Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
16:00 Oprowadzanie Oprowadzanie sobotniePo wystawie „Ustawienia prywatności. Sztuka po Internecie” Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa