Total Body Conditioning / Gdzie jest moje ciało?
Projekcja filmów
Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprasza na program filmowy towarzyszący wystawie „Ustawienia prywatności. Sztuka po Internecie”.
Do kogo należy ciało i jego wizerunek w przestrzeni publicznej i współczesnej kulturze wizualnej - ciało jako obiekt i marka, poddawane stałym zabiegom, reżimom autokreacji i dyscyplinowane za pomocą przekazów medialnych? Poszukując nowych modeli reprezentacji i transgresji ciała w obliczu dematerializacji medium filmowego i cyfrowych technologii, zaproszone artystki zadają pytanie o swoje miejsce w kulturze, historii i porządku wizualnym.
W programie między innymi
I am the Mouth II - najnowszy film animowany Agnieszki Polskiej, zainspirowany dramatem „Nie ja” Becketta, który powstał na podstawie naukowych opisów fal dźwiękowych transferowanych przez różne materie. W pracy Polskiej „głosem dzieła sztuki” są do połowy zanurzone w wodzie usta, a jego przekaźnikiem ciało widza. W swoim filmie Polska wykorzystuje techniki charakterystyczne dla fenomenu internetowego ASMR (Autonomous sensory meridian response), którego przedstawiciele nagrywają i oglądają filmy wywołujące określone poczucie odprężenia przypominające „masaż mózgu”.
The noble endeavour - domowy, „bezcielesny” film porno nakręcony przez Jesse Darling bez udziału osób trzecich.
Rigged - najnowszy film Kate Cooper będący refleksją nad poszukiwaniem podmiotowości przez cyfrowo wygenerowaną postać kobiecą uwikłaną w perfekcyjną estetykę konsumpcji.
Intensive care/Hot new track - wideo-esej brytyjskiej artystki i pisarki Hannah Black w formie remiksu krytyki postkolonialnej z historią związku Rihanny i Chrisa Browna.
Poetry Reading in Columbine Cafeteria with Gazlene Membrane - najnowsza
animacja cyfrowa Bunny Rogers, w której artystka wciela się w antyspołeczną
ikonę amerykańskich kreskówek, Gaz Membrane, i odczytuje swoją poezję na tle
stołówki Columbine High School, miejsca jednego z największych masowych
zabójstw na terenie placówek oświatowych w historii Stanów Zjednoczonych.
Grey matter i Young money - feministyczna analiza internetowych sposobów narracji na temat rasy i płci przefiltrowana przez hip-hopowy swag Jennifer Chan.
Salad Zone - fragmentaryczna opowieść Sarah Abu Abdallah o codzienności w Arabii Saudyjskiej będaca zapiskiem domowych spięć, fantazji o ucieczce do Japonii i enigmatycznych performansów w centrach handlowych, które stają się drugim domem artystki.