Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Sposoby patrzenia na fotografię Warsztaty dla dorosłych
Widok wystawy "Zofia Rydet. Zapis, 1978-1990", fot. B. Stawiarski
Czym różni się patrzenie na fotografię od patrzenia przez fotografię? Czy interpretacja zdjęcia zależy od tego, kto patrzy? A może jest zależna od kontekstu? Czy patrząc na zdjęcia, można stwierdzić, co na nich jest lub czym są one same? Jak i po co patrzeć na fotografię „z ukosa”? Czego na zdjęciach nie widać? Czy definicję fotografii da się przedstawić zdjęciami?
Zofia Rydet podobno nie widziała większości fotografii, które wykonała w ramach „Zapisu socjologicznego”. Zapraszamy do tego, aby przyjrzeć im się z nieoczywistych punktów widzenia - użyjemy zdjęć z „Zapisu”, aby zastanowić się jak i po co patrzeć na fotografię, spróbujemy dostrzec własne przekonania i przyzwyczajenia związane z patrzeniem na zdjęcia, podejmiemy próbę skonstruowania wizualnej definicji fotografii. Warsztat będzie polegał na serii ćwiczeń realizowanych w przestrzeni wystawy „Zapis”. Do udziału zapraszamy osoby dorosłe, szczególnie zainteresowane fotografią (niekoniecznie - fotografujące).
Przed warsztatem prosimy o uważne zapoznanie się z wystawą.
Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy pod adresem zapisy@artmuseum.pl. W mailu prosimy o udzielenie krótkiej odpowiedzi na pytanie: na czym polega Pana/Pani zainteresowanie fotografią? Organizatorzy mają prawo do selekcji zgłoszeń.