Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
W ramach warsztatu uczestnicy zostaną wprowadzeni w ogólne zagadnienia związane z typografią i grafiką reklamową z okresu międzywojnia.
Prowadzący omówią wybrane obiekty z wystawy „Miasto na sprzedaż”. Następnie, w części praktycznej, chętni będą mieli możliwość stworzenia własnego projektu reklamy.
FONTARTE to studio założone w 2004 roku w Warszawie przez Artura i Magdalenę Frankowskich. Ich działalność polega na łączeniu projektowania graficznego i typografii z zainteresowaniami z zakresu sztuki współczesnej. Magdalena jest historyczką sztuki (absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego), Artur obronił pracę doktorską z zakresu czytelności pism na mapach kartograficznych na Politechnice Warszawskiej. Obecnie prowadzi pracownię na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych i wykłada na Politechnice Warszawskiej.
FONTARTE poza projektowaniem publikuje teksty dotyczące historii typografii i designu, kuratorują wydarzenia poświęcone grafice i projektowaniu, prowadzą wykłady i warsztaty. Magdalena i Artur są też autorami publikacji „Henryk Berlewi“ (2009) poświęconej prekursorowi nowoczesnej typografii i projektowania.