Projektowanie wystaw
Warsztaty dla studentów z Maciejem Siudą i Agnieszką Wach
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Warszawy zapraszają na warsztaty z projektowania wystaw „Drugie życie obiektu” z autorami wystawy „Spór o odbudowę”, architektem Maciejem Siudą i artystką Agnieszką Wach.
Jak tchnąć nowe życie w strukturę, której dotychczasowa funkcja się przedawnia? Jak stworzyć obiekt, przewidując zmianę charakteru jego użytkowania w czasie? Czy forma obiektu zawsze determinuje funkcję, czy funkcja może zdeterminować formę obiektu?
Maciej Siuda – architekt, ukończył z wyróżnieniem Wydział Architektury Politechniki Wrocławskiej, dyplom XYZ STRUCTURE prezentowany m.in. w Muzeum Guggenheim w Nowym Jorku, finalista w międzynarodowym konkursie Archiprix, wyróżniony w konkursie EEAA:Present w Rumunii, nominowany do ogólnopolskiej nagrody SARP im. Zbyszka Zawistowskiego na Dyplom Rokum, wyróżniony w ogólnopolskim konkursie BETON. W latach 2005-2007 stypendium na Facultad de Arquitectura Politécnica de Valencia oraz w pracowni SQ Arquitectos (Valencia), w latach 2008-2011 architekt w biurach projektowych PO2 Arquitectos (Madryt), Sou Fujimoto Architects (Tokio) i Grupo Aranea (Alicante). Współtwórca międzynarodowych warsztatów architektonicznych IWAU. Prowadzi zajęcia w School of Form oraz na Politechnice Świętokrzyskiej. Pomysłodawca warsztatowego kolektywu Balon. Stale współprojektuje i eksperymentuje w duecie z Rodrigo García Gonzalez, razem z którym został pokazany wśród 12 najlepszych młodych pracowni hiszpańskojęzycznych w ramach projektu Freshlatinow2. Wybrany do grona 16 najciekawszych młodych pracowni architektonicznych w Polsce w ramach wystawy Awangarda Jutra. Realizuje projekty m.in. w Hiszpanii, Włoszech, w Stanach Zjednoczonych w Polsce i na Haiti.
Agnieszka Wach – absolwentka Wydziału Rzeźby na ASP w Warszawie. Laureatka kilku nagród i stypendiów. Współtworzy Pracownię Działań Przestrzennych z Romanem Woźniakiem na rodzimym Wydziale. Jej rudymentalny obszar poszukiwań stanowi pole pomiędzy rzeźbą a architekturą. Prowadzi eksperymenty związane z przestrzennością, równoważnie poszukuje odpowiedzi / porusza temat sensu i formy zaistnienia potencjalnego 'dzieła sztuki'. W pracy twórczej cechuje się podejściem pozanarzędziowym. Z uporem poszukuje wymiernej wartości dzieła sztuki.