Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Zapraszamy do Kinoteki na otwarcie retrospektynwej sekcji filmowej „Bez mistrza, bez pana” w ramach tegorocznego Festiwalu Filmowego Millenium Docs Against Gravity.
Rozmowa po pokazie filmu Pożegnanie zimy, reż. Helke Misselwitz. Więcej informacji o filmie na stronie fesitwalu.
Zbiorowy portret kobiet i dziewczyn z Niemieckiej Republiki Demokratycznej uchwycony na rok przed transformacją społeczno-ustrojową przez Helke Misselwitz otworzy realizowany w ramach festiwalu przegląd filmowy towarzyszący wystawie Bez mistrza, bez pana. Ruchomy obraz i feministyczne tworzenie światów w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (12.05–17.07.2023). Zarówno sekcję filmową jak i wystawę kuratorują Erika Balsom i Hila Peleg, które po projekcji filmu Pożegnanie zimy przybliżą znaczenie zwrócenia spojrzenia na filmy dokumentalistek z różnych stron świata z lat 70., 80., 90., kiedy ruch wyzwolenia kobiet zmienił myślenie i ukształtował feministyczne postulaty istotne dla naszego myślenia o równości.
Erika Balsom – wykłada na wydziale Film Studies w King’s College w Londynie. W 2018 roku otrzymała nagrodę Phili Leverhulme oraz nagrodę Katherine Singer Kovacs za esej przyznaną przez Society for Cinema and Media Studies.
Hila Peleg – była kuratorką wystaw m.in. w Canadian Centre for Architecture w Montrealu i Centre Pompidou w Paryżu. Była kuratorką documenta 14 (Ateny / Kassel, 2017) oraz kuratorką programu filmowego 10. Biennale w Szanghaju (2014).
Wystawa i inne archiwalne wydarzenia towarzyszące: