Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Zapraszamy na oprowadzanie gościnne po wystawie „Bez mistrza, bez pana. Ruchomy obraz i feministyczne tworzenie światów”. Z publicznością spotka się operatorka filmowa Małgorzata Szyłak.
Jeśli „kobiece spojrzenie” to pojęcie bez jasnej definicji, to na ile można posłużyć się nim w opisie wizualnego języka filmu? Na ile obietnica wyjścia poza estetyczny kanon, poza normę, spełnia się w decyzji o sposobie kadrowania, w wyborze miejsca, w którym umieszczamy kamerę? Może nawet w sposobie prowadzenia ruchu? Sztuka filmowa, która próbuje znaleźć formę dla różnorodnych kobiecych doświadczeń poza głównym nurtem pokazuje, że najczęściej dopiero to, co najodważniej niepoprawne, staje się adekwatne.
Małgorzata Szyłak – operatorka filmowa. Absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Warszawskim i Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Autorka zdjęć do wielokrotnie nagradzanych na festiwalach filmów dokumentalnych i fabularnych m.in.: „Anatomii” Oli Jankowskiej, „Komunii” Anny Zameckiej, „Trzech kobiet” i „Dzikich róż” Anny Jadowskiej czy „Końskiego ogona” Justyny Łuczaj. Jest członkinią Europejskiej Akademii Filmowej.