Jak dostrzec antropocen?
Seminarium filozoficzne

  • Jak dostrzec antropocen?
    Qavavau Manumie, Bez tytułu, grafit, kolorowy ołówek, tusz, papier. Dzięki uprzejmości artysty i West Baffin Eskimo Cooperative [Rysunek. Podtrzymywany liną człowiek skrada się na brzeg kry lodowej. W głębi morza pływają śmieci cywilizacji, w tym samochód]

Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprasza do udziału w seminarium filozoficznym, które będzie formą namysłu nad problematyką wystawy „Wiek półcienia. Sztuka w czasach planetarnej zmiany”.

Obecna sytuacja powoduje, że Muzeum nie może jeszcze ugościć publiczności na wystawie, chętnie jednak przyjmiemy zaproszenie do Waszych domów. Zachęcamy do udziału w seminarium filozoficznym online. Celem każdego spotkania będzie omówienie problemu filozoficznego związanego z najbliższą wystawą oraz prezentacja koncepcji wystawy na podstawie wybranych prac.

Seminarium będzie okazją do wspólnego pogłębienia refleksji nad sztuką z perspektywy filozoficznej. Spotkanie będzie miało charakter dyskusyjny oraz otwarty na Wasze pytania czy przemyślenia. Zastanowimy się nad tym, jak możliwe jest dostrzeżenie czegoś tak abstrakcyjnego jak globalne zmiany klimatu. Podstawą do naszej rozmowy będzie fragment książki Nicholasa Mirzoeffa „Jak zobaczyć świat”. W pierwszej części spotkania prowadzący streszczą problematykę zawartą w tekście, a następnie przystąpimy do dyskusji.

Seminarium odbędzie się w kameralnej grupie za pośrednictwem wideokomunikatora Zoom (link do spotkania zostanie udostępniony po zapisaniu się na wydarzenie).

Formularz zgłoszeniowy został ukryty.

Adrian Krupa, filozof zafascynowany światem sztuki współczesnej, który szuka związków między sztuką a filozofią w celu lepszego rozumienia świata i nas samych. Adrian pracuje jako przewodnik i opiekun publiczności w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz jest doktorantem w zakresie filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Jego zainteresowania badawcze dotyczą fenomenologii, filozofii hermeneutycznej i estetyki.

Bernard Wnuk, student Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się sztuką polską po 1945 roku, performance i dwudziestowieczną filozofią francuską.
 

Zobacz także:

Wystawa i inne wydarzenia towarzyszące: