Do tablicy!
Cykl debat prowadzony przez Justynę Suchecką

  • Zdjęcie ukazujące nauczycielkę i dzieci stojące przy tablicy z wykresem przedstawiającym liczby dotyczące budowy szkół powszechnych

    fot. NAC, Budowa Szkół Powszechnych, 1933

W ostatniej debacie prowadzonej przez Justynę Suchecką z cyklu „Do tablicy!" udział biorą: Jacek Staniszewski, Maria Kmoch i Paweł Brylski.

HIT czy KIT?
Tematem ostatniego spotkania będzie HIT, czyli historia i teraźniejszość – najnowsza propozycja zajęć wymyślanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

Porozmawiamy nie tylko o tym jak szkoła wytwarza przeszłość (i co przy tym łatwo pomija), ale przede wszystkim, dlaczego nie uczymy się z historii, by skutecznie mówić o aktualnych zagadnieniach? Czy można mimo wszystko wykorzystać szansę i w ramach HITu krytycznie przyglądać się rzeczywistości?

 

Jacek Staniszewski
od 2002 roku nauczyciel historii, dyrektor Szkoły Podstawowej i Liceum Akademia Dobrej Edukacji w Warszawie na Górczewskiej 13. Ambasador Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukatorów Historii Euroclio, wykładowca i tutor w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności przy Uniwersytecie Warszawskim. Uczestnik wielu międzynarodowych projektów międzynarodowych, blogger (doklasy.pl), były podcaster (edugadki.pl), autor publikacji związanych z nauczaniem historii. Uczył w szkołach wiejskich i miejskich, publicznych i państwowych, dużych i małych.

 

Paweł Brylski
absolwent plastyki w Pałacu Młodzieży. Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją kultury, współpracował z najważniejszymi warszawskimi instytucjami kultury i sztuki. Organizuje i tworzy działania na styku sztuki i miasta. Pracuje z językiem, lubi pisać dla dzieci, jest autorem słów piosenek. W zespole muzeum buduje relacje z publicznością i opowiada o sztuce w sposób przyjazny i angażujący.
 

Justyna Suchecka
dziennikarka TVN24.pl, autorka książki „Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat”, laureatka Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego za publicystykę edukacyjną (2018) oraz nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne (2020).