Co maluje artystka? Warsztaty z Martą Nadolle
dostosowane do potrzeb dorosłych ze spektrum autyzmu

  • Co maluje artystka? Warsztaty z Martą Nadolle
    fot. Daniel Chrobak

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza dorosłych z ASD do Muzeum nad Wisłą na warsztaty z artystką, Martą Nadolle.

Obrazy Marty Nadolle można obejrzeć w Muzeum na wystawie “Farba znaczy krew”. Podczas spotkania Marta Nadolle opowie o tym, co maluje. Powie skąd czerpie pomysły do swoich obrazów i jakie inne artystki ją inspirują.

Marta Nadolle pokaże też, jak maluje obrazy. Wykorzystamy jej wskazówki i namalujemy własne prace. Przedstawimy miejsca, w których często jesteśmy i to, co tam robimy. Zastanowimy się: po co artystka maluje codzienne sytuacje? Czy są ciekawe dla innych ludzi?

Na warsztaty należy zapisać się przez formularz pod tekstem. W razie pytań zachęcamy do kontaktu z koordynatorką Muzeum Dostępnego, Martą Przasnek, pod adresem muzeumdostepne@artmuseum.pl lub numerem telefonu 517-772-108.

Więcej informacji na temat przystosowania Muzeum do potrzeb osób z ASD oraz przewodnik pomagający przygotować się do warsztatów. 
 

Formularz zgłoszeniowy został ukryty.

Marta Maliszewska

animatorka kultury i edukatorka. Współpracowała z wieloma instytucjami, m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Narodowym, Dokumentationszentrum Prora czy New Vic Theatre. Facylitatorka w ramach programu Active Citizens British Council. Studentka historii sztuki i filozofii, uczestniczka Szkoły Patrzenia. Zainteresowana związkami sztuki i polityki oraz szeroko rozumianą dostępnością kultury. 

Marta Nadolle

(ur. 1989) studiowała na warszawskiej i gdańskiej ASP. Zajmuje się fotografią, instalacją i filmem, a przede wszystkim malarstwem, które traktuje jako medium intymnych wizualnych notatek. Na obrazach artystka rejestruje samą siebie w codziennych sytuacjach, opowiadając o relacjach z innymi ludźmi, alienacji, poszukiwaniu miłości i smutku. Czasem na powierzchni płótna Nadolle umieszcza krótki tekst, najczęściej pojedyncze zdanie wypowiadane przez nią samą. W zestawieniu z wizualną reprezentacją tworzy dodatkowy autoironiczny komentarz, ale też nadaje sytuacji charakter uniwersalny. Na obrazach Nadolle szczegół ginie rozproszony przez zdecydowane pociągnięcia pędzla. Kompozycja barw jest tu nośnikiem emocji.

Zobacz także: