GŁÓWNY SPECJALISTA / GŁÓWNA SPECJALISTKA DS. PROGRAMU I ORGANIZACJI KINA – KOORDYNATOR / KOORDYNATORKA ZESPOŁU

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie poszukuje kandydatów / kandydatek na stanowisko:

Główny Specjalista / Główna Specjalistka ds. programu i organizacji kina – koordynator / koordynatorka zespołu  

(nr ref. DWYD/11/2025)

Kino w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to nowa przestrzeń, skupiona na prezentacji kina artystycznego, eksperymentalnego i autorskiego. Kino jest integralną częścią działalności programowej Muzeum. Naszym celem jest tworzenie programu filmowego uzupełniającego ofertę warszawskich kin komercyjnych i studyjnych oraz pogłębiającego refleksję nad współczesnością.  Oferta kina jest adresowana zarówno do publiczności indywidualnej, jak i do grup zorganizowanych (szkoły, uczelnie, instytucje).

Miesięczne wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 8.000 zł -10.000 zł brutto

Co oferujemy:

  • Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
  • Dodatek stażowy (5-20% wartości wynagrodzenia zasadniczego – wysokość uzależniona od udokumentowanych lat pracy na podstawie świadectw pracy).
  • Dodatek funkcyjny.
  • Wewnętrzne szkolenia rozwojowe.
  • Praca prestiżowej lokalizacji w centrum Warszawy.
  • Dopłaty do wypoczynku z ZFŚS.
  • Pakiet medyczny (pakiet podstawowy dla pracownika dofinansowany przez Pracodawcę).
  • Karty sportowe z dofinansowanie z ZFŚS.
  • Po okresie próbnym legitymacja służbowa umożliwiająca darmowe wejścia do państwowych muzeów w Polsce.
  • Zniżka w prowadzonym przez podmiot sklepie na książki i katalogi, pocztówki, plakaty do wystaw.
  • Możliwość współpracy z ciekawymi osobami z obszaru kultury, sztuki i mediów.
  • Panuje u nas atmosfera wzajemnego wsparcia, szczególnie podczas okresu próbnego.
  • Zasady współpracy w oparciu o Porozumienie bez przemocy oraz system ewaluacji rocznej i półrocznych planów zadaniowo-rozwojowych.
  • Mówimy sobie po imieniu.

Twój zakres obowiązków:

  • Tworzenie autorskiej koncepcji programowej kina w powiązaniu z działalnością wystawienniczą, performatywną oraz programem publicznym Muzeum.
  • Planowanie i nadzór nad realizacją repertuaru filmowego i wydarzeń towarzyszących projekcjom oraz projektów interdyscyplinarnych w kinie.
  • Koordynacja pracy zespołu programowego i operacyjnego ds. kina.
  • Nadzór nad produkcją wydarzeń filmowych – od koncepcji po realizację oraz nad komunikacją kina (we współpracy z kierowniczką Działu Komunikacji Muzeum).
  • Negocjowanie warunków licencji i współpraca z dystrybutorami, artystami oraz partnerami zewnętrznymi.
  • Zarządzanie budżetem kina i obsługa administracyjna projektów (zgodnie z procedurami Muzeum i Prawem Zamówień Publicznych).
  • Współpraca z innymi działami Muzeum, w szczególności Działem Edukacji, Działem i Komunikacji i Działem Marketingu.
  • Ewaluacja działań kina oraz przygotowywanie raportów i rozliczeń projektów.
  • Udział w przygotowywaniu wniosków dotacyjnych i aplikacji grantowych.
  • Dbanie o zgodność działalności kina z ustawą o kinematografii i innymi obowiązującymi przepisami.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku Muzeum poprzez działania programowe i komunikacyjne.

Nasze wymagania:

  • Wykształcenie w dziedzinach takich jak kulturoznawstwo, filmoznawstwo, zarządzanie kulturą, produkcja filmowa lub pokrewnych:
    – dyplom ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich i 7 lat      doświadczenia zawodowego, lub
    – dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia i studiów podyplomowych oraz 7 lat doświadczenia zawodowego, lub
    – dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia i 15 lat doświadczenia zawodowego.
  • Doświadczenie zawodowe:
  • Minimum 7 lat doświadczenia pracy w sektorze kultury, w tym co najmniej 3 lata pracy na stanowisku związanym z programowaniem lub organizacją wydarzeń filmowych, festiwali lub pracy w kinie artystycznym oraz doświadczenie w kierowaniu zespołem.
  • Kompetencje merytoryczne:
    – Znajomość współczesnej kinematografii, ze szczególnym uwzględnieniem kina artystycznego, eksperymentalnego i autorskiego.​
    – Dobra orientacja w historii filmu oraz aktualnych trendach w branży filmowej.​
    – Znajomość rynku dystrybucji filmowej, w tym procedur pozyskiwania licencji i współpracy z dystrybutorami.
  • Umiejętności organizacyjne i zarządcze:
    – Doświadczenie w koordynowaniu pracy zespołów, w tym zespołów projektowych i operacyjnych.​
    – Umiejętność planowania i realizacji budżetów projektowych oraz prowadzenia dokumentacji administracyjnej zgodnie z obowiązującymi przepisami.​
    – Znajomość procedur związanych z zamówieniami publicznymi i finansowaniem projektów kulturalnych.
  • Kompetencje interpersonalne:
    – Wysoka kultura osobista i umiejętność efektywnej komunikacji.​
    – Zdolność do budowania i utrzymywania relacji z partnerami zewnętrznymi, w tym artystami, instytucjami kultury i grantodawcami.​
    – Umiejętność pracy zespołowej.
    – Kompetencje liderskie oraz umiejętność motywowania współpracowników.
  • Umiejętności techniczne:
    – Bardzo dobra obsługa pakietu Google Workspace i MS Office.
    – Znajomość narzędzi do zarządzania projektami i komunikacji wewnętrznej.
  • Języki obce:
    Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie (poziom B2 lub wyższy), umożliwiająca prowadzenie korespondencji i negocjacji z partnerami międzynarodowymi.
  • Wymagania dodatkowe (mile widziane):
    – Doświadczenie pracy w instytucji kultury o profilu interdyscyplinarnym.
    – Znajomość przepisów prawnych, dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej.
    – Umiejętność obsługi sprzętu kinotechnicznego lub doświadczenie we współpracy z kinooperatorami.
    – Doświadczenie w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów kulturalnych oraz ich rozliczaniu.

Proces rekrutacyjny:

Etap 1: Aplikacje i zadanie rekrutacyjne

1. CV w języku polskim prosimy przesyłać za pomocą formularza aplikacyjnego dostępnego pod linkiem. Na aplikacje czekamy do 25.05.2025 r.
2. Po analizie CV wybierzemy i zaprosimy 5 osób do przedstawienia koncepcji funkcjonowania kina artystycznego (szczegóły zadania będą przekazane wybranym osobom)

Etap 2: Rozmowy rekrutacyjne

3. Spotkanie rekrutacyjne dotyczące nadesłanej koncepcji działania kina (5 osób)
4. Spotkanie rekrutacyjne (2 osoby)

Zadanie będzie służyło ocenie kompetencji kandydujących osób w zakresie programowania, planowania, budżetowania i znajomości rynku filmowego. Nadesłane opracowania będą wykorzystane wyłącznie w ramach procesu rekrutacyjnego i po jego zakończeniu zostaną zwrócone autorom lub zniszczone, chyba że strony postanowią inaczej.

Zastrzegamy sobie prawo do kontaktowania się tylko z wybranymi kandydatami / kandydatkami. 

Dbamy o równe szanse na etapie procesu rekrutacyjnego, jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe potrzeby w czasie procesu - poinformuj nas o nich przy składaniu aplikacji bądź w trakcie rozmowy telefonicznej.