Warsztaty rodzinne: Pasy, kreski, linie, kropki, plamy
dla dzieci w spektrum autyzmu w wieku 4-6 lat
Podczas zajęć odwiedzimy wystawę „Refugees welcome”. Obejrzymy obraz, rzeźbę i tkaninę, które nie przedstawiają postaci ani rzeczy. Składają się z różnych form i kształtów. Znajdziesz na nich linie, pasy i plamy kolorów. Taka sztuka to abstrakcja. Przyjrzymy się im dokładnie. Czy linie są proste czy kręcone? Czy plamy kolorów są małe czy duże? Czy prace abstrakcyjne mogą być szalone lub spokojne, smutne lub wesołe? Czy są dla nas zagadkowe czy łatwo jest im nadać tytuły? Zwiedzaniu towarzyszyć będą małe ćwiczenia plastyczne, ruchowe i sensoryczne.
Po obejrzeniu wystawy przejdziemy do salki edukacyjnej. Stworzymy własne dzieła inspirowane pracami z wystawy. Utkamy je z papieru, tkanin oraz wstążek.
Warsztaty uwzględniają potrzeby dzieci w spektrum autyzmu i nadwrażliwością sensoryczną. Prowadzone są w niewielkich grupach przez doświadczoną edukatorkę. Na warsztaty zapraszamy również rodzeństwo dzieci z różnymi potrzebami i wszystkie rodziny, które chcą poznawać sztukę w przyjaznych warunkach. Zajęcia zakładają aktywny udział opiekunów, a zadania w parach wzmacniają więzi między rodzicem i dzieckiem.
prowadzenie: Aleksandra Górecka
Aleksandra Górecka - edukatorka z wieloletnim doświadczeniem pracy z dziećmi. Ogólną wiedzę pedagogiczną uzupełnia w oparciu o specjalistyczne szkolenia na temat pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami lub w spektrum autyzmu, prowadzone przez Fundację SYNAPSIS i Centrum Terapii SOTIS.
Wydarzenie odbywa się w Muzeum nad Wisłą, które znajduje się na ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 22 w Warszawie.
------------------------------------
czas trwania zajęć: 90 minut
informacje: Jeśli potrzebujesz więcej informacji skontaktuj się z Anną Zdzieborską pisząc na adres muzeumdostepne@artmuseum.pl lub dzwoniąc: tel. 577 006 290.
koszt: 1 zł od osoby
Zarezerwuj miejsce za pomocą formularza on-line na stronie: https://forms.gle/m36CeT9jsekMP9bEA
------------------------------------
Dostępność wydarzenia:
- Elastyczny scenariusz pozwala zaangażować się dzieciom o różnych potrzebach.
- Przed warsztatami wysyłamy ilustrowany plan zajęć.
- Na początku spotkania omawiamy plan i czas trwania.
- Ograniczamy rozpraszające bodźce (np. dźwięki, światło).
- Dbamy o wrażliwość sensoryczną uczestniczek i uczestników.
- Trudne pojęcia tłumaczymy na konkretnych przykładach.
- Korzystamy z ilustracji i piktogramów.
- Pracujemy w kameralnej grupie.