materiały dotyczące projektu My American Dream (1-32/32)

Alina Szapocznikow zaproszona w 1970 roku przez Pierre’a Restany’ego i Alfreda Bonino na wystawę Art Concepts from Europe przedstawiła w tekście zatytułowanym Mój amerykański sen, pomysł wykonania marmurowej rzeźby Rolls-Royce’a w skali 2:1. Pomysł próbowała zrealizować i zaprezentować rzeźbę na wystawie Documenta 5, której kuratorem był Harald Szeemann. Artystka podjęła starania pozyskania środków finansowych na pokrycie olbrzymich kosztów tego przedsięwzięcia, przede wszystkim materiału.

Artystka gromadziła materiały związane z historią Rolls-Royce’a, różnymi modelami tego samochodu, a także słynnej statuetki. Nigdy nie udało się jej zrealizować planu wykonania wielkiej rzeźby Rolls-Royce’a. Powstały dwie małe wersje o długości 80 cm, pierwsza w 1970 roku z marmuru carraryjskiego dla znanego kolekcjonera Hervé Poulain zainteresowanego sztuką związaną z motoryzacją, druga w 1971 z różowego marmuru portugalskiego.
Temat Rolls-Royce’a pojawia się tekście towarzyszącym serii Fotorzeźb z 1971 roku – wykonanego przez Romana Cieślewicza fotograficznego zapisu form powstałych z gumy do żucia. Obie prace zostały wystawione po raz pierwszy razem na wystawie Instants et Choses zorganizowanej w Galerii Aurora w Genewie w październiku 1971 roku.