Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Postmodernistyczna dogmatyka opiera się na przekonaniu o niemożliwości dialektycznego myślenia. Tymczasem rzeczywistość naszej epoki – na przekór dogmatom – woła o dialektykę. W tej sytuacji powraca pytanie o aktualność Hegla. W kontekście lokalnym można je sformułować następująco: co zyskałaby polska kultura podejmując tu i teraz dialog z autorem Fenomenologii ducha? Szansę na przezwyciężenie fałszywej formy narodowej tożsamości?
Tomasz Kozak nieprzypadkowo podejmuje te kwestie w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Hasło przezwyciężania fałszywych form było niegdyś kluczowym kierunkowskazem awangardy. Dziś jednym z jej głównych zadań powinno być konstruowanie horyzontów dla myślenia o Sztuce Nowej Polskości.
Tomasz Kozak (1971) jest absolwentem Wydziału Malarstwa i Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1997 roku. Uprawia malarstwo, tworzy filmy animowane, wideo, kolaże, rzeźby. Autor książki "Wytępić te wszystkie bestie".