Przestrzeń jako narzędzie (edukacyjne)
warsztaty architektoniczne dla osób uczących
Warsztaty architektoniczne “Przestrzeń jako narzędzie (edukacyjne)” powstały z myślą o nauczycielach i nauczycielkach oraz edukatorach i edukatorkach pracujących z dziećmi w wieku 10-13 lat (klasy IV-VIII).
Wydarzenie odbywa się w ramach 14. edycji festiwalu “Warszawa w Budowie” pod hasłem “Walka o ulice”. W trakcie spotkania przetestujemy ćwiczenia i aktywności, które w prosty sposób można przenieść na grunt codziennej pracy z dziećmi. Zakres tematyczny zajęć będzie obejmował takie zagadnienia jak architektura, przestrzeń publiczna i miasto.
Na warsztatach dowiesz się:
- czym jest tytułowa “walka o ulice”
- jak wykorzystać ideę mapy do działań twórczych
- jak uruchomić refleksję nad miastem i ruchem w mieście
- po co i jak rozmawiać z dziećmi o przestrzeni publicznej
- jak bez wiedzy eksperckiej wykorzystać architekturę i przestrzeń w edukacji
- jak miasto może stać się polem do ćwiczeń z uważności i krytycznego myślenia
- gdzie szukać inspiracji i pomocy dydaktycznych poświęconych edukacji architektonicznej
W programie warsztatów:
- zwiedzanie wystawy festiwalowej “Walka o ulice”
- aktywności wykorzystujące dzieła z wystawy
- ćwiczenia projektowe, twórcze, narracyjne, które będzie można wykorzystać w pracy z klasą lub w ramach zajęć pozaszkolnych.
Liczba miejsc ograniczona.
Na warsztaty obowiązują zapisy - wypełnij formularz zgłoszeniowy.
wstęp: bilet za 1 zł, zakup na miejscu (przed zajęciami)
zapisy: https://forms.gle/xgtbMBLM5oeknXp28
Warsztaty poprowadzą: Hanna Zwierzchowska, Katarzyna Witt.
Hanna Zwierzchowska – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Architektury Wnętrz) oraz Studium Pedagogicznego. Aktywnie zajmuje się sztuką, projektowaniem oraz edukacją artystyczną. Wielokrotna stypendystka, badaczka metod edukacji w muzeach europejskich (stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego), pracowniczka Młodzieżowego Domu Kultury OPEK w Leuven w Belgii (Erasmus Entrepreneurs Programme). Uczestniczka artystycznych szkoleń europejskich dotyczących praw człowieka i edukacji nieformalnej (Creative Learning Cookbook, Ryga, 2016; WeMen, Brivezac, 2018; Digitale, Łódź, 2019). Obecnie współpracuje jako edukatorka z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Narodowym Instytutem Architektury i Urbanistyki. Jest nauczycielką sztuki w Canadian School of Warsaw.
Katarzyna Witt – historyczka sztuki, edukatorka muzealna, twórczyni treści dla dzieci i młodzieży. Projektuje narzędzia dydaktyczne, pisze dla dzieci, prowadzi warsztaty w muzeach, domach kultury i bibliotekach. Zajmuje się m.in. edukacją kulturową, wizualną i przestrzenną najmłodszych. Stypendystka MKiDN; jej projekt "Architektura: ćwiczenia z myślenia", w ramach którego przygotowała autorski narzędziownik edukacji architektonicznej zwyciężył w polskiej edycji konkursu „Golden Cubes” (kat. publikacje), a także otrzymał II miejsce w ramach Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Współautorka filmów o architekturze dla dzieci stworzonych we współpracy z Narodowym Instytutem Architektury i Urbanistyki. Założycielka Kolektora – niezależnego studia eksperymentującego na polu edukacji nieformalnej.