Kolekcja

  • Seth Price, Rozdarcia, 2003

W pracy Rozdarcia artysta przygląda się różnym kanałom cyrkulacji obrazów, które przedstawiają ekstremalne sceny przemocy, agresji i rozpadu ciała. Umieszczając filmowy materiał z Internetu (found footage) na monitorze, który włożony jest do kartonu, w jakim transportuje się i sprzedaje telewizor, Price przetwarza i „opakowuje” materiał wizualny na nowo, a jednocześnie wskazuje, że siła przekazu obrazów pełnych krwi i przemocy zależy od kontekstu, w jakim je oglądamy. Artysta zmienia atrybuty materiału znalezionego w Internecie, umieszcza go w nowym obiegu i w innej strukturze postrzegania, sugerując w ten sposób, że siłę tych obrazów wzmacnia lub osłabia ich medialna struktura i sposób dystrybucji. Przerażający materiał wideo, przypadkowo znaleziony przez użytkownika w wirtualnej, a zarazem intymnej przestrzeni strony internetowej, szokuje bardziej niż materiał wyrwany z oryginalnego kontekstu i umieszczony w formie instalacji w bezpiecznej przestrzeni galeryjnej. Ponadto, karton i materialność „rzeźby wideo” wskazują nie tylko na nowy obieg wizualny, ale i na obieg towarowy, w którym obrazy przemocy trafiają do dystrybucji jako dzieła sztuki o wysokiej wartości pieniężnej.

Rok powstania: 2003
Technika: rzeźba wideo
Wymiary: zmienne

Sposób nabycia: zakup
Forma własności: kolekcja
Źródło: Galeria Gisela Captain GmbH
Nr księgi: MSN: 4300-40/2012
Data nabycia:
Źródło finansowania: Praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego