Kolekcja

  • Abraham  Cruzvillegas, Nasz aktualny wizerunek: Aleksandra, 2012

Praca „Nasz aktualny wizerunek: Alejandra” jest częścią cyklu wielkoformatowych portretów małp, rysowanych na papierze za pomocą miotły — użycie tego narzędzia wymaga od artysty „tańca” wokół planszy papieru. Jedną z inspiracji dla Cruzvillegasa, który szukał politycznych implikacji prostej czynności, jaką jest rysowanie, były pochodzące z pierwszej połowy XIX wieku listy koreańskiego malarza Kima Jeonghui do przyjaciela, tłumacza Yi Sangyeoka. Zawierały one rysunki, m.in. zimowy pejzaż z domem pokrytym śniegiem, które Cruzvillegas traktuje jako polityczną deklarację, skargę artysty na uchodźctwie. Meksykański artysta przypomina jeszcze jeden polityczny wątek — w Ameryce Łacińskiej figura małpy człekokształtnej często była używana w zjadliwych politycznych paszkwilach, rysunkach satyrycznych i pamfletach. Każdy z rysunków został zatytułowany imieniem jednego z członków rodziny artysty — wedle podobieństwa do któregoś z gatunków naczelnych.

Rok powstania: 2012
Technika: farba winylowa, tusz na papierze, emalia akrylowa, papier typu Kraft
Wymiary: 300×400 cm

Sposób nabycia: zakup
Forma własności: kolekcja
Źródło: Galeria Kurimanzutto
Nr księgi: MSN:4300-23/2013
Data nabycia:
Źródło finansowania: Praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Dofinansowano ze środków

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zobacz także