Filmoteka Muzeum

Performance odbył się w jednym z pomieszczeń dawnego lubelskiego studia teatralnego, wówczas już niefunkcjonującego. Była to mała piwnica na zapleczu sceny. Działanie zrealizowane zostało z udziałem publiczności zgromadzonej blisko performera z racji niewielkich rozmiarów pomieszczenia.

Pomiędzy wyraża fascynację Tatarczuka klasycznym performance – reprezentowanym przez takich twórców jak Marina Abramović i Ulay, czy też Zbigniew Warpechowski – w którym istotną rolę często odgrywa poddawanie cielesnej wytrzymałości próbie.

Lustra, którymi posługuje się artysta na początku złożone są licami. Wciąż jednak wytwarzają niewidoczne na zewnątrz odbicia, generując niczym niezakłócony obraz czystej nieskończoności – niedostępny oczom wizerunek najwyższego gnostycznego poziomu istnienia świata.

Wchodząc pomiędzy zwierciadła, performer zakłóca zatem ten idealny układ. Jego działanie pokazuje, że człowiek nie jest w stanie zachować go o własnych siłach, a jego obecność przyczynia się do destrukcji.

realizacja wideo: Roman Pukar

opis na podstawie rozmowy z Waldemarem Tatarczukiem, luty 2018

ŁM
 

Rok powstania: 1990
Czas trwania: 2'15"
Język: brak języka
Oryginalne media: VHS

© Waldemar Tatarczuk