Filmoteka Muzeum

Dzięki elementowi niebezpieczeństwa, akcent w tym poznawczo-zręcznościowym doświadczeniu z prawami fizyki pada na widowiskowość. Siła języka filmowego zostaje tu wyostrzona niemal do formy gestu, zmieniając postawę widza z niezobowiązująco zdystansowanej do zobowiązująco zaangażowanej. Proces przejmowania aspektów spektaklu z obszaru kultury medialnej oraz preparowania ich zdekontekstualizowanego obrazu ma jednak podłoże subwersywne i stanowi wyraz krytyki. W swoim działaniu Krenz posługuje się kodem wizualno-emocjonalnym przejętym z krytykowanej rzeczywistości, dokonując jednak istotnego przesunięcia znaczeń.

Opis na podstawie: Ł. Ronduda, Strategie subwersywne w sztukach medialnych, Kraków 2006; J. Verwoert, Gesty na rzecz nowego życia. Awangarda jako historyczna prowokacja, 2007.
 

(ŁM)

Rok powstania: 1994
Czas trwania: 1’11’’
Język: brak języka
Oryginalne media: BETA SP

© Igor Krenz

Data nabycia: 14.10.2011
Sposób nabycia: depozyt
Forma własności: depozyt

PRACE TEGO ARTYSTY W KOLEKCJI