Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych . Dalsze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Możesz zarządzać ciasteczkami poprzez ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
W jaki sposób artyści wchodzili do Śródmieścia? Rozmowa o sztuce publicznej była prowadzona pomiędzy Kolumną Zygmunta i „Pozdrowieniami z Alej Jerozolimskich” Joanny Rajkowskiej, czyli palmą na Rondzie de Gaulle'a.
W czasie spaceru Michał Wardzyński i Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprezentowali na wybranych przykładach różne strategie obecności artystów w przestrzeni publicznej. Rozmowa zaczęła się przy Kolumnie Zygmunta od próby odczytania krytycznych i politycznych sensów tego pomnika. Później, idąc Traktem Królewskim, widzowie zwiedzili miejsca akcji Akademii Ruchu, „Milczenia Awangardowego” Andrzeja Partuma czy dawną Galerię Repassage. Metą była palma, czyli „Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich” Joanny Rajkowskiej, jeden z najbardziej dyskutowanych przejawów obecności artystów we współczesnej Warszawie.