Turystyczne

Większość notatek fotograficznych Władysława Hasiora powstała podczas jego licznych podróży po Polsce i za granicą – niewątpliwie artysta należy do najczęściej wystawianych w czasach PRL-u. Pierwszą podróż zwieńczoną jeszcze nie fotografiami, ale dziennikiem i szkicownikiem Hasior odbył na motorze, zaraz po studiach, do Francji, przez Europę, na przełomie lat 50. i 60. W zestawie turystycznym zostały zebrane spacery artysty po Wiedniu, Krakowie czy Zakopanem, gdzie spędził większość swojego życia. Miejsca nacechowane osobistymi wspomnieniami i turystyczne highlighty. Najciekawszy, najbardziej osobisty, wydaje się „Notatnik” „Sofia Marzena” – jedyny w zbiorze dedykowany konkretnej osobie, Marzannie Raińskiej, kostiumografce poznanej w Zakopanem na planach filmowych, która towarzyszyła Hasiorowi w jego podróży po Europie na przełomie lat 80. i 90.

Zestaw obejmuje „Notatniki”: „Wiedeń” (147), „Leningrad sobór” (148), „Ermitaż” (153), „Freski w Smoleńsku” (152), „Sofia Marzena” (329), „Zakopane” (331), „Miasta nawodne” (116), „Turystyczne” (117), „Kraków Wawel” (119), „Kraków” (120), „Skarbiec Wawelskiej Katedry” (121), „Wnętrza Wawelskie” (123), „Arrasy” (124), „Skarbiec” (125).