Poezja Przydrożna (1-50/574)

Cykl „Poezja przydrożna” wyróżnia się z pozostałych obfitością materiału. W jego ramach artysta badał – przede wszystkim w latach 70. – zarówno inspirowaną instytucjonalnie, jak i budowaną „od serca” warstwę semantyczną i ikonosferę przestrzeni ogólnodostępnej: fotografował głównie polskie reklamy, hasła propagandowe, gazetki ścienne, które zwróciły jego uwagę treścią, kontekstem, w jakim się pojawiały albo formą plastyczną. Interesowała go propaganda wyprodukowana przez państwo, Kościół, jak i twórczość samych obywateli. Materiał porównawczy do badań na terenie Polski, Hasior przywoził także zza granicy: w zebranym tu materiale mamy do czynienia m.in. z fotografowanymi w Danii muralami. Zestaw obejmuje notatniki pt. „Poezja przydrożna” (78, 79, 80, 157, 164: 1-3, 218), „Poezja przydrożna MDM” (88), „Kościelna poezja przydrożna” (219), „Przydrożna pop art” (325) oraz „Reklama” (333).

Wybrana bibliografia:
1. „Not.Fot.” 2017, nr 2.


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12