Archiwum Polskiego Performansu

Opis pochodzi ze strony Filmoteki Muzeum

Tańce stanowią rejestrację prób badawczych Olkiewicza dokonanych w różnych przestrzeniach miasta. Podczas obserwowania artysty w ciągu zdarzeń instynktownie nasuwa się wrażenie badania przez niego relacji między jednostką a otaczającym ją środowiskiem.

Zbigniew Olkiewicz podejmuje działania performatywne na trzech nieprzystających do siebie obszarach: dworcu kolejowym, stadionie oraz polanie w parku. W każdym z tych miejsc charakter jego ruchu zmienia swoją formę i charakter. Pośród pośpiesznie przemierzającego dworcowe hale tłumu jego krok musi być zwarty i gotowy na ciągłe zmiany trajektorii, w przypadku pustych terenów stadionu i parku artyście przysługuje autonomia ruchów i dowolność kolejnych posunięć. Olkiewicz w swojej pracy ukazuje potencjał przestrzenny miasta, podkreślając jego koloryt i różnorodność obliczy.

(FS)