Akcja Solidarności - Public Movement (1-23/23)

Rebranding Europejskich Muzułmanów

Miejsce: steirischer herbst, Graz, 28 września 2012

Rebranding Europejskich Muzułmanów jest międzynarodowym projektem PR-owym izraelskiej grupy badawczo-performerskiej Public Movement, zorganizowanym przez steirischer herbst w solidarności z 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie. Ogłoszona na billboardzie w Berlinie kampania rozpoczęła się w Grazu we wrześniu uroczystą galą mającą na celu pozyskanie funduszy.

Projekt był częścią tygodniowego zgromadzenia-maratonu organizowanego przez steirischer herbst w dniach 21–28 września 2012 roku. Około 200 artystów, aktywistów i teoretyków zebrało się , aby dzień w dzień i noc w noc wykładać, występować, grać, produkować, dyskutować i gromadzić strategie artystyczne dla polityki i polityczne dla sztuki. Projekt ten był platformą, zestawem narzędzi i performatywną deklaracją: ekstremalnym wysiłkiem w czasie, który wydaje się potrzebować takiego wysiłku. Dodatkowo program grantów pokrywających wszystkie koszty uczestnictwa zachęcał studentów i młodych profesjonalistów z całego świata do wzięcia udziału w zgromadzeniu.

Truth is concrete poszukuje sposobów działań bezpośrednich, na rzecz konkretnej zmiany i know-how, dla sztuki angażującej się w konkretne polityczne i społeczne sytuacje, i dla aktywizmu poszukującego inteligentnych, twórczych sposobów wzmocnienia własnej pozycji i wyrażania politycznych żądań.

www.steirischerherbst.at
www.truthisconcrete.org