Sposoby patrzenia na fotografię
Warsztaty dla dorosłych

  • Sposoby patrzenia na fotografię
    Widok wystawy "Zofia Rydet. Zapis, 1978-1990", fot. B. Stawiarski

Czym różni się patrzenie na fotografię od patrzenia przez fotografię? Czy interpretacja zdjęcia zależy od tego, kto patrzy? A może jest zależna od kontekstu? Czy patrząc na zdjęcia, można stwierdzić, co na nich jest lub czym są one same? Jak i po co patrzeć na fotografię „z ukosa”? Czego na zdjęciach nie widać? Czy definicję fotografii da się przedstawić zdjęciami?

Zofia Rydet podobno nie widziała większości fotografii, które wykonała w ramach „Zapisu socjologicznego”. Zapraszamy do tego, aby przyjrzeć im się z nieoczywistych punktów widzenia - użyjemy zdjęć z „Zapisu”, aby zastanowić się jak i po co patrzeć na fotografię, spróbujemy dostrzec własne przekonania i przyzwyczajenia związane z patrzeniem na zdjęcia, podejmiemy próbę skonstruowania wizualnej definicji fotografii. Warsztat będzie polegał na serii ćwiczeń realizowanych w przestrzeni wystawy „Zapis”. Do udziału zapraszamy osoby dorosłe, szczególnie zainteresowane fotografią (niekoniecznie - fotografujące).

Przed warsztatem prosimy o uważne zapoznanie się z wystawą.

Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy pod adresem zapisy@artmuseum.pl. W mailu prosimy o udzielenie krótkiej odpowiedzi na pytanie: na czym polega Pana/Pani zainteresowanie fotografią? Organizatorzy mają prawo do selekcji zgłoszeń. 

Prowadzenie: Agnieszka Pajączkowska - animatorka kultury, kulturoznawczyni, twórczyni projektów kulturalnych i fotograficznych, doktorantka w IKP UW (Zakład Filmu i Kultury Wizualnej), członkini Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” i Stowarzyszenia Katedra Kultury. Zajmuje się twórczą, krytyczną i teoretyczną pracą wokół fotografii - szczególnie praktykami fotografii codziennej i użytkowej. Interesuje się edukacją muzealną i edukacją wizualną.„Zapisem socjologicznym” zajmuje się od 2013 roku w ramach działania „Coś, co zostanie”. Prowadzi Wędrowny Zakład Fotograficzny.

Zobacz także: