Każdy może być choreografem. Życie jako materiał dla sztuki i tańca
Zwrot performatywny

  • Każdy może być choreografem. Życie jako materiał dla sztuki i tańca
    Trisha Brown in Roof Piece, 1971, fot. Babette Mangotte

Pierwsze spotkanie z cyklu Zwrot performatywny przygotowanego przez Anę Janevski i Joannę Warszę. Marsz wyalienowanych robotników z Metropolis Fritza Langa, zwykły ruch pieszych na ulicy, czy też stojąca nieruchomo grupa osób stały się materiałem choreograficznym dla tancerzy, artystów i muzyków związanych z Judson Church, grupą artystyczną aktywną w latach 60. w Nowym Jorku. Jej członkowie – Yvonne Rainer, Steve Paxton, Robert Morris i John Cage stworzyli serię wydarzeń zwanych „koncertami”, w których taniec, muzyka czy sztuka funkcjonowały w ahierachicznych relacjach.

Punktem wyjścia do dyskusji o archeologii „zwrotu performatywnego”, będzie wydana właśnie, pierwsza polska antologia poświęcona tańcowi Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca. Wojciecha Klimczyka. Wieczór złoży się z krótkich – teoretycznych i choreograficznych - prezentacji najważniejszych idei, które ukształtowały myślenie o performansie i odniesienia ich do współczesności.

Zobacz także:

Inne archiwalne wydarzenia z tego cyklu:

18:00 Warsztaty Polityczność spektakluZwrot performatywny Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
18:00 Spotkanie Jak odgrywać wiedzę? Polityczność spektakluZwrot performatywny Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa
18:00 Spotkanie Nikt nie przyjdzie. O znaczeniu i roli publicznościZwrot performatywny Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Emilia
ul. Emilii Plater 51, Warszawa