Gołym okiem: Ciało, które widzę
Warsztaty choreograficzne na wystawie
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na warsztaty choreograficzne w przestrzeni wystawy „MIRIAM CAHN: JA, ISTOTA LUDZKA”.
Dwudniowe warsztaty choreograficzne skierowane są do wszystkich zainteresowanych ćwiczeniem zmysłów, wyostrzaniem uwagi i rozwijaniem jej poprzez ciało, studentek i studentów, performerek i performerów. Doświadczenie w tańcu/choreografi nie jest wymagane.
Warsztaty zakładają pogłębioną pracę z ciałem-obiektem, kolorem, przestrzenią, słowem i działaniem oraz ich wzajemnymi relacjami. Tymczasowo zaanektujemy przestrzeń wystawy „MIRIAM CAHN: JA, ISTOTA LUDZKA”, aby wydobyć z niej najciekawsze wątki związane z zagadnieniami komponowania spojrzenia i uwikłania ciała w relacje dzieło sztuki-przestrzeń wystawiennicza.
Będziemy wyprowadzać ruch z obserwacji otoczenia oraz pracować nad wrażliwością ciała różnymi metodami improwizacji, indywidualnie i w grupie.
Każdy warsztat składać się będzie z rozgrzewki i ćwiczeń z percepcją, kolektywnych działań performatywnych w przestrzeni wystawy i dyskusji.
Zajęcia trwają dwie godziny. Zachęcamy do zapoznania się z wystawą przed warsztatami oraz wzięcia ze sobą wygodnych/sportowych ubrań, najlepiej w jednolitych wyrazistych kolorach.
Sobotnie warsztaty są pierwszą częścią dwudniowego cyklu. Prosimy o zaznaczeniu w polu „informacje dodatkowe” formularza zgłoszeniowego, czy planują państwo udział w jednych warsztatach, czy w obu - w sobotę i w niedzielę.
Formularz zgłoszeniowy został ukryty.
Alicja Czyczel - choreografka, performerka i kulturoznawczyni dzieląca czas pomiędzy Francję i Polskę. Absolwentka magisterskich studiów choreograficznych exerce w Narodowym Centrum Choreografii ICI-CCN w Montpellier we Francji oraz studiów magisterskich MISH na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Paris-Sorbonne. Laureatka (2017) nagrody specjalnej im. Jerzego Gota za pracę z zakresu historii teatru polskiego w konkursie organizowanym przez Instytut Teatralny w Warszawie za pracę o dokumentacji publiczności Akademii Ruchu. Stypendystka Młodej Polski 2018, Alternatywnej Akademii Tańca 2018 w Art Stations Foundation oraz danceWEB 2019. Jej praktyka choreograficzna opiera się na badaniu wyobraźni i wytwarzaniu zmysłowych fikcji w relacji z ciałem, słowem mówionym i dźwiękiem. Angażuje się w projekty in situ, prowadzi warsztaty choreograficzne dla dzieci oraz spacery performatywne.