Bardzo szczęśliwy blok mieszkalny. Warsztaty dostosowane do potrzeb dzieci z ASD
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Warszawy zapraszają dzieci z ASD w wieku 6-12 lat wraz z opiekunem/ami na warsztaty w ramach 10. edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE.
Przyglądając się wybranym pracom na wystawie, wspólnie zastanowimy się, co możemy mieć wspólnego z naszymi sąsiadami zza wschodniej granicy – z Ukrainy, a co nas od nich odróżnia. Czy podobieństwa zawsze ułatwiają nam zaprzyjaźnienie się, a różnice zawsze są przeszkodą do stworzenia relacji? Czy może być inaczej? Czy nasi sąsiedzi lubią się bawić w to samo? Czy lubią jeść podobne dania co my czy zupełnie inne? Czy wstają wcześniej czy później? Podczas warsztatu plastycznego wymyślimy, czym mogą ze sobą się dzielić sąsiedzi, w czym mogą sobie pomagać. Spróbujemy wspólnie stworzyć projekt szczęśliwego bloku mieszkalnego.
Warsztaty dostosowane są do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu i skonsultowane pod tym kątem z Olą Sztajerwald z Fundacji Kultury Bez Barier.
Formularz zgłoszeniowy został ukryty.
Aleksandra Górecka
edukatorka i animatorka, początkująca fotografka i rysowniczka, absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje z Muzeum Sztuki Nowoczesnej, w którym oprowadza dzieci po wystawach i prowadzi dla nich twórcze warsztaty. W edukacji najważniejsza jest dla niej swoboda twórcza, otwartość i łamanie schematów. W rysunku najbardziej interesują ją motywy roślinne, w fotografii detale przyrody i szczęśliwi ludzie. Obecnie mieszka, działa i pracuje w Warszawie.
Marta Maliszewska
od lutego 2015 roku pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej jako edukatorka, prowadząc zajęcia warsztatowe i oprowadzania dla dzieci i dorosłych. Koordynatorka programów “Muzeum Dostępnego” i “Active Citizens”. Od września 2016 roku prowadzi projekt artystyczno-muzealny dla uczniów Wielokulturowego Liceum Humanistycznego im. Jacka Kuronia w Warszawie. Studentka studiów drugiego stopnia Kolegium Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych UW (kierunki filozofia i historii sztuki) oraz animacji kultury w Instytucie Kultury Polskiej UW. Specjalizuje się w prowadzeniu działań skierowanych dla osób z dysfunkcją wzroku, dzieci ze spektrum autyzmu, klas integracyjnych i podopiecznych ośrodków socjoterapeutycznych.