ART. BRANDING
Porozmawiajmy o książkach

  • ART. BRANDING

Księgarnia Artystyczna Bookoff , magazyn priv. i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zapraszają na pierwsze spotkanie z cyklu „Porozmawiajmy o książkach”.

„Porozmawiajmy o książkach” to część projektu skupiającego aktualne wydarzenia kulturalne w programie edukacyjno-artystycznym. Jego pomysłodawcami są pracownicy Księgarni Artystycznej Bookoff, dystrybutora zagranicznych książek z zakresu sztuki, fotografii, designu i architektury oraz magazyn priv. – pierwszy polski dwutygodnik o wnętrzach i designie.

Inicjatywa zrodziła się z chęci wypełnienia luki w mówieniu o współczesnej kulturze w przystępny i atrakcyjny sposób. Jest to brak, który obserwujemy w naszej codziennej pracy od kilku lat. Kultura współczesna posługuje się skomplikowanymi kodami, których zrozumienie wymaga odpowiedniej wiedzy. Nasze spotkania tej wiedzy dostarczą, chcemy stworzyć narzędzia pomocne do jej rozwijania i do poszukiwań nowych pasji. Każde spotkanie będzie opierało się na rozmowie wokół nowo wydanej książki. 

Podczas najbliższego spotkania porozmawiamy o książce „Art branding” Igora Gałązkiewicza.

„Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu budowania strategii tożsamości marki, nigdy to tej pory nie determinowała tak dalece jej wizerunku. Tendencja ta przejawia się, począwszy od produktów sygnowanych nazwiskiem artystów, przez kompleksowe strategie komunikacyjne, po powstawanie korporacyjnych kolekcji sztuki, własnych muzeów i czasowych artystycznych przestrzeni. Niekończąca się droga od idei do ideału, tak charakterystyczna dla sztuki, może być także atrakcyjnym konceptem dla marki, która by pozostać adekwatną do potrzeb rynku, musi się ciągle zmieniać. Sztuka stała się efektywnym i perswazyjnym narzędziem wspierającym komunikację produktu oraz tożsamość marki, pozwalającym projektować jej unikalne doświadczenie, aktualizować grupę docelową i pozycjonować markę wśród innych.

Marki, tak jak artyści, posiadają własne warsztaty, w których prototypowane, konstruowane i wdrażane są coraz to nowe modele produktów. Wypełnione są hybrydowymi narzędziami o funkcjonalności szwajcarskiego scyzoryka i precyzji lasera. Warsztat o proweniencji sterylnego laboratorium, artystycznej pracowni i biblioteki.

Parafrazując reklamowy slogan: Art sells!, dzisiejszy świat sztuki, zarówno ten instytucjonalny, jak i komercyjny, jest jak Tour de France. Wyścig trwa, widać liderów – to awangarda, za nimi peleton – ariergarda. Kto jest czysty, a kto na dopingu – okaże się później. Na razie nikt się tym nie przejmuje. Marki, szczególnie te luksusowe, inwestują w sztukę, widząc w niej komunikacyjny potencjał, dający szereg wartości formujących i spajających ich wizerunek.

Art branding jest globalnym zjawiskiem, jedną z ciekawszych tendencji we współczesnej komunikacji, dających możliwość tworzenia pożądanych marek i wyjątkowych produktów”.

Fragment wstępu.


Więcej o książce: www.slowaimysli.pl/index.php/marketing/art-branding.html

Anna Diduch

historyczka sztuki, dziennikarka i krytyk sztuki. Współpracuje z "Dziennikiem Gazetą Prawną", magazynem lifestylowym "K Mag", dwumiesięcznikiem "Monogram", anglojęzycznym kwartalnikiem "Contemporary Lynx" traktującym o polskiej sztuce współczesnej. Autorka kilku blogów o sztuce i designie, twórczyni i redaktor naczelna priv. – magazynu on-line poświęconego designowi oraz sztuce współczesnej.

Igor Gałązkiewicz

ekspert w dziedzinie budowania strategii i tworzenia komunikacji dla instytucji kultury. Posiada unikalną, na polskim rynku, wiedzę z zakresu art brandingu, pozwalającą na budowanie komunikacji i tożsamości marek dzięki sztuce i kulturze (branding, projekty specjalne, sponsoring, strategia). Autor wielu artykułów dotyczących art brandingu, architektury i projektowania, publikowanych m.in. na łamach "FUTU", "Art&Business" czy "Monitor Magazine". Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu wielu projektów artystycznych. Dzięki jego inicjatywie powstał w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej think tank OperaLab. Jego kompetencje łączą głęboką wiedzę z zakresu sztuki, kultury i marketingu z intuicją i wyczuciem najnowszych tendencji w komunikacji, dając szansę tworzenia wyjątkowych projektów.

Zobacz także: