Alang transfer vs. Global prosperity
czyli skąd wziął się Sklep polsko-indyjski

  • Alang transfer vs. Global prosperity
    fot. Michał Szlaga

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zaprasza na spotkanie z kuratorami wystawy „Sklep polsko-indyjski” Maksem Cegielskim i Jankiem Simonem.

Kuratorzy trwającej wystawy opowiedzą o swoich wcześniejszych doświadczeniach z praktyką artystyczną w Indiach. Janek Simon w roku 2014 zrealizował projekt „Alang transfer”, w ramach którego z Indii, z największego złomowiska statków na świecie, przywiózł zbiór obrazków i tablic informacyjnych zdobiących dawniej pokłady i kajuty jednostek pływających. Praca była następnie prezentowana między innymi w warszawskiej Zachęcie i Savvy Contemporary w Berlinie.

Natomiast Max Cegielski w roku 2010 wraz z fotografem Michałem Szlagą i operatorem kamery Kubą Czerwińskim odwiedził Alang, szukając śladów statków zbudowanych dla Indii w Stoczni Gdańskiej. Dokumentację pracy robotników na złomowisku pokazywali następnie stoczniowcom w Instytucie Sztuki Wyspa.

Te dwa podejścia do fenomenu Alang, konceptualne i dokumentalne, to różne praktyki twórcze, które Simona i Cegielskiego doprowadziły do wspólnej pracy nad ekspozycją „Sklep polsko-indyjski”.

Zobacz także:

Wystawa i inne wydarzenia towarzyszące: