Lista szkół zakwalifikowanych do tegorocznej edycji programu „Formy podstawowe”
edycja 2024/2025
Z radością ogłaszamy listę szkół zakwalifikowanych do tegorocznej edycji programu „Formy podstawowe”, realizowanego przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Fundację EFC.
Program jest skierowany do nauczycieli, uczniów klas 4-8 oraz pracowników lokalnych instytucji kultury z miejscowości do 30 tysięcy mieszkańców. W edycji 2024-2025 zgłębiamy temat relacji między szkołą a muzeum, poszukując odpowiedzi na pytania dotyczące roli sztuki i jej miejsca w edukacji.
Zakwalifikowane szkoły to:
- Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Czersku
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. 1 Pułku Strzelców Konnych w Garwolinie
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Konstancinie-Jeziornej
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. o. Kazimierza Wyszyńskiego w Jeziorze
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Kozienicach
- Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Maszewie Dużym
- Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zbigniewa Gęsickiego „Juno” w Piastowie
- Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Platerowie
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Walerego Jędrzejewicza w Płońsku
- Szkoła Podstawowa w Umiastowie
W październiku i listopadzie zaprosimy zakwalifikowane szkoły do nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie na zapoznawcze spotkania i warsztaty, które odbędą się w przestrzeni wystawy „Form podstawowych”. Wystawa ta jest przygotowywana jako jedno z wydarzeń otwarcie nowego budynku MSN w centrum Warszawy. Otwarcie Muzeum odbędzie się już 25 października 2024 roku.
Każda z zakwalifikowanych szkół będzie realizować program oparty na specjalnie przygotowanych instrukcjach artystycznych, z którymi uczniowie będą pracować przez cały rok szkolny. Finałowe prace uczestników zostaną zaprezentowane w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w czerwcu 2025 roku na specjalnej wystawie.
Fundacja EFC działa na rzecz wzmacniania demokratycznej wspólnoty, zapewniając dostęp do edukacji humanistycznej i kulturalnej, która uczy uważnego obserwowania świata i jego twórczego kształtowania.