Kulturalni Edukatorzy - Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury
Podsumowanie warsztatów

  • Kulturalni Edukatorzy - Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury

    Warsztaty podczas jednego ze spotkań w ramach projektu Kulturalni Edukatorzy - Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury

Od kwietnia do lipca w sześciu miastach województwa mazowieckiego: Warszawie, Ciechanowie, Ostrołęce, Radomiu, Płocku i Siedlcach kulturalni edukatorzy spotykali się na warsztatach w ramach projektu Kulturalni Edukatorzy - Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury.

Wspólnie uczyli się, wymieniali doświadczeniami, pracowali nad indywidualnymi projektami oraz poznawali się nawzajem. W 24 dniach warsztatowych wzięło udział 99 osób.

Cykl warsztatowy obejmował cztery dni zajęć, w czasie których podjęte zostały następujące zagadnienia:
• Wprowadzenie do metody service design
• Diagnoza potrzeb odbiorców
• Współpraca międzysektorowa - warsztat inspirująco-performatywny
• Opracowanie planów wdrożenia projektów uczestników - metoda service design

Uczestnicy zostali przygotowani do pracy nad tworzeniem projektów, w oparciu o metodę service design. Zapoznali się z podstawowymi narzędziami niezbędnymi do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy potrzeb odbiorców. Celem warsztatu inspirującego było zaprezentowanie rozwiązania, które pozwolą nadać przedsięwzięciom interdyscyplinarny charakter i rozmach. Punktem odniesienia była sztuką, zwłaszcza sztuka współczesna, a w szczególności malarstwo, muzyka i nowoczesne technologie. W czasie ostatniego dnia warsztatowego uczestnicy poznali narzędzia i nabyli umiejętności pozwalające na dopracowanie i wdrożenie projektu.

Warsztaty prowadzili doświadczeni trenerzy i praktycy w swoich dziedzinach: Bogumiła Stachurska, Cooperativa Studio - Agnieszka Sikorska i Michał Kwasieborski oraz Kolektyw Badawczy - dr Magdalena Ochał, Anna Stępień i Michał Kocikowski.

Udział w pełnym cyklu warsztatowym był wstępnym etapem i jednym z kryteriów przystąpienia do konkursu na współorganizację wydarzeń z zakresu edukacji kulturowej.

Zobacz także: