Wolfgang Tillmans (ur. 1968) jest cenionym twórcą, który wywarł wpływ na współczesną fotografię, wprowadzając do niej tematy związane z kulturą klubową, undergroundową modą i subkulturami. Twórczość Tillmansa znacząco zmieniła także sposób ekspozycji fotografii, tworzenie fotograficznych instalacji złożonych ze zdjęć mocno zróżnicowanych formatem, tematycznie i sposobem produkcji, tak aby skłonić widza do oddalania się i zbliżania, schylania, stawania na palcach. Artysta tworzy także instalacje w formie atlasów fotograficznych (w duchu „Atlasu Mnemosyne” Aby Warburga), zestawiając ze sobą własne fotografie, zdjęcia z Internetu, wycinki prasowe i krótkie teksty. Zbliża go to do „archeologii fotografii” propagowanej w Polsce od lat 60. i w latach 90. ujętej w ramy teoretyczne przez Jerzego Lewczyńskiego. Tillmans sięga po różnorodne konwencje fotograficzne: martwa natura, reportaż, portret, astrofotografia, fotografia abstrakcyjna, pejzażowa, przyrodnicza i modowa, dokument lub akt. Ich charakter wynika z doświadczenia życia we współczesnej metropolii (Tillmans mieszkał m.in. Hamburgu, Londynie, Nowym Jorku). W nowych fotografiach artysta sięga po przedstawienia przyrody i zjawisk atmosferycznych, za ich pomocą oddając burzliwą naturę naszych czasów – społecznych niepokojów, politycznych i ekonomicznych kryzysów, antagonizmów na tle etnicznym i ideologicznym. Fotografia wzburzonego morza, znajdująca się w kolekcji Muzeum, nosi symptomatyczny tytuł „The State We’re In, A”, czyli „Stan, w którym się znajdujemy, A”. Jest to unikalny wydruk, istniejący w jednym egzemplarzu.
Nakład: 1 + 1 AP Rok powstania: 2015 Technika: wydruk atramentowy
Wymiary: 273×410 cm
Sposób nabycia: zakup Forma własności: kolekcja Źródło: Galeria Maureen Paley Nr księgi: MSN: 4300-18/2017 Data nabycia: 27.11.2017 Źródło finansowania: Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu "Narodowe kolekcje sztuki współczesnej 2017"