Kolekcja

  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016
  • Martyna Czech, Pożegnanie; Kochanka; Stale zmiennie; Błędne koło gównoprawdy; Zagrasz ze mną?; Żebraczka miłości; Roz, 2016

Martyna Czech wypracowała charakterystyczny język twórczy, za pomocą którego tematyzuje zjawisko przemocy w odniesieniu do medium malarstwa. Sięga po obrazy prywatne i introspektywne tworząc z nich osobliwe, niejednoznaczne kompozycje, nasycone niepokojącą seksualnością, niekiedy obsceniczne, wynaturzone, a jednocześnie niepozbawione humoru. Choć w jej twórczości dominuje analiza toksycznych relacji międzyludzkich, istotną rolę na obrazach artystki odgrywają również zwierzęta – współtowarzysze niedoli, świadkowie rzezi i zwiastuni apokalipsy. Obrazy tu przedstawione tematyzują zjawisko uległości i oporu. Postaci prezentowane przez Czech nie przyjmują jednoznacznych ról i postaw moralnych, komplikując odczytanie powyższych kategorii oraz stawianie sądów etycznych.

Nakład: unikaty
Rok powstania: 2016-2018
Technika: olej na płótnie
Wymiary: kolejno:120×160cm;120×80cm;70×160cm;100×100cm;100×100cm;110×140cm;100×150cm

Sposób nabycia: zakup
Forma własności: kolekcja
Nr księgi: MSN: 4300-02/2019 MSN: 4300-03/2019 MSN: 4300-04/2019 MSN: 4300-05/2019 MSN: 4300-06/2019 MSN: 4300-11/2019 MSN: 4300-12/2019
Data nabycia:
Źródło finansowania: Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, 2020