Kolekcja

  • Marcin Maciejowski, Popiersie kobiety (1944), 2014

Obraz "Popiersie kobiety (1944)" oparty jest na stosunkowo nowej dla Marcina Maciejowskiego autoreferencyjnej grze z widzem. Przedstawia on bowiem widza oglądającego i powielającego na swoim smartfonie, tytułowy obraz Picassa, znajdujący się na ścianie w Muzeum. Widz powtarza w pewnym sensie gest Maciejowskiego, który również zawłaszcza w ramach własnego przedstawienia obraz Picassa. Artysta składa w ten sposób hołd jednemu ze swoich ulubionych malarzy, ale jednocześnie komentuje nasz zapośredniczony przez media kontakt z rzeczywistością. Pokazuje współczesne doświadczenie malarstwa, przefiltrowanego zarówno na poziomie tworzenia jak i odbioru, przez fotografię cyfrową. Malarstwa, które trudno już odseparować od naszego "banalnego" zanurzenia w opartej na zwielokrotnieniu obrazu - internetowej komunikacji wizualnej.

Rok powstania: 2014
Technika: olej na płótnie
Wymiary: 140×190,5 cm

Materiał: farba olejna, podobrazie płócienne
Sposób nabycia: zakup
Forma własności: kolekcja
Źródło: Galeria Raster
Nr księgi: MSN: 4300-26/2015
Źródło finansowania: Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach priorytetu "Narodowe kolekcje sztuki współczesnej 2015"