Filmoteka Muzeum

W 1996 roku Toporowicz zaprezentował w nowojorskiej galerii Lombard-Freid projekt Lure, w którym, podszywając się pod fantasmagoryczną logikę późnokapitalistycznych procesów produkcji i promocji towarowej, analizował jej rasistowski wymiar.

W przestrzeni galerii umieścił wyprodukowane przez siebie perfumy: Lure, będące (wg jego zamierzeń) mieszaniną zapachu młodych tajskich prostytutek oraz świątyń buddyjskich, kwintesencją (materializacją) kiczowatych fantazji mieszkańców Euroameryki na temat egzotyki Orientu.

Na ścianach galerii artysta rozwiesił zaprojektowane przez siebie plakaty, stanowiące część kampanii reklamowej nowego produktu, zawierające logo towaru Lure oraz wykonane przez niego w Bangkoku zdjęcia uśmiechniętych tajlandzkich prostytutek oraz porzuconych tajskich dzieci - nosicieli wirusa HIV. Całości towarzyszyło wideo wykonane z fragmentów filmów fabularnych o wojnie wietnamskiej.

Opis za: Ł. Ronduda, Strategie subwersywne w sztukach medialnych, Kraków 2006.

Rok powstania: 1996
Czas trwania: 5'06''
Język: brak języka
Oryginalne media: BETA SP

© Maciej Toporowicz

Data nabycia: 09.09.2011
Sposób nabycia: depozyt
Forma własności: depozyt

INNE PRACE TEGO ARTYSTY W FILMOTECE