Filmoteka Muzeum

Film należy do tych obrazów artysty, w których przeprowadzony zostaje dowód na poparcie tezy zawartej w tytule. Jeśli chodzi o naturę takich realizacji sytuuje się on między takimi filmami, jak m.in. Światło gasi światło, czy Ogień jest lepszy niż nożyczki (poddającymi się racjonalnemu wyjaśnieniu) a np. Zniknięciem pudełka zapałek (w którym manipulacja obrazu filmowego jest oczywista i nieskrywana).

Artysta łączy wątki obecne w wyżej wymienionych obrazach, wprowadzając dodatkowo element konfuzji. Istnienie tylko lewej krawędzi ekranu jest stwierdzeniem o tyle niejednoznacznym, że jego rozumieniem rządzi rozróżnienie między dwoma typami istnienia – fizycznym i medialnym. Tego rodzaju operacje kontynuują medialne eksperymenty polskiego kina strukturalnego.
 

(ŁM)

Rok powstania: 1998
Czas trwania: 0'31’’
Język: brak języka
Oryginalne media: BETA SP

© Igor Krenz

Data nabycia: 14.10.2011
Sposób nabycia: depozyt
Forma własności: depozyt

PRACE TEGO ARTYSTY W KOLEKCJI