Trójkąty Ażury OV (1-50/76)

„Niezależnie od tego, co mówią Księgi Genesis, można założyć, że chcąc uporządkować chaos pierwszych dni stworzenia, Pan Bóg narysował koło. W tę formę wpisał następnie kwadrat i radując się z dynamiki wynikającej ze zderzenia przeciwstawnych sobie form stworzył człowieka” - tymi słowami rozpoczyna się realizacja telewizyjna Grzegorza Dubowskiego według scenariusza Anny Micińskiej, do której komentarz, czyli wygłaszany z offu przez lektora tekst, napisał Władysław Hasior. „Głos w dyskusji o tak zwanym konstruktywizmie w sztuce współczesnej” nakręcono w 1971 roku jako recenzję z wystawy „Salon Konstruktywistów”.

Recenzję krytyczną wobec tendencji geometrycznej w ówczesnej sztuce ocenionej jako czysty formalizm. Nie oznacza to jednak, że Hasior nie interesował się formą albo ją odpuszczał. Podobnie jak materia z całym pakietem swoich właściwości służyć miała ona przemianie alchemicznej, która odróżnia zwykły przedmiot od dzieła sztuki. „Zilustrowaniu tego tematu” między innymi służyć może unikatowy „Notatnik” „O V”. Zwraca uwagę poczucie humoru z jakim został skrojony, na przykład miejsce zabawy z ideologią, gdzie konstruktywistyczny blask rewolucji ustępuje miejsca światłości objawienia.„Niezależnie od tego, co mówią Księgi Genesis, można założyć, że chcąc uporządkować chaos pierwszych dni stworzenia, Pan Bóg narysował koło. W tę formę wpisał następnie kwadrat i radując się z dynamiki wynikającej ze zderzenia przeciwstawnych sobie form stworzył człowieka” – tymi słowami rozpoczyna się realizacja telewizyjna Grzegorza Dubowskiego według scenariusza Anny Micińskiej, do której komentarz, czyli wygłaszany z offu przez lektora tekst, napisał Władysław Hasior. „Głos w dyskusji o tak zwanym konstruktywizmie w sztuce współczesnej” nakręcono w 1971 roku jako recenzję z wystawy „Salon Konstruktywistów”.
Recenzję krytyczną wobec tendencji geometrycznej w ówczesnej sztuce ocenionej jako czysty formalizm. Nie oznacza to jednak, że Hasior nie interesował się formą albo ją odpuszczał. Podobnie jak materia z całym pakietem swoich właściwości służyć miała ona przemianie alchemicznej, która odróżnia zwykły przedmiot od dzieła sztuki. „Zilustrowaniu tego tematu” między innymi służyć może unikatowy „Notatnik” „O V”. Zwraca uwagę poczucie humoru z jakim został skrojony, na przykład miejsce zabawy z ideologią, gdzie konstruktywistyczny blask rewolucji ustępuje miejsca światłości objawienia. Zestaw obejmuje notatniki pt. „Trójkąty, ażury” (108), „O V” (273).
 


Strony: 1 2


Strony: 1 2