Paryż (401-450/469)

Pierwszy raz Tadeusz Rolke przyjeżdża do Paryża w 1965 roku. Dla polskiej, i nie tylko, kultury miasto jest wtedy epicentrum świata, punktem odniesienia i źródłem nie zawsze zdrowych inspiracji. Reakcja fotografa na mit Paryża jest charakterystyczna dla tego artysty: fotografuje puste kawiarnie w parkach, zniszczone i zapomniane zabawki dziecięce, oraz zaułki starych i zniszczonych ulic. Znajduje miejsce na hołubioną sztukę nowoczesną oraz sceny uliczne. Trafia również na plan sesji modowej, którą sławny Peter Knapp przygotowuje dla miesięcznika "Elle". Sprzęt i oświetlenie używane w trakcie sesji zdumiewają fotografa, który przyjechał z siermiężnego kraju realnego socjalizmu.

Od wyjazdu na emigrację w 1970 roku Rolke regularnie przyjeżdża do Paryża, odwiedzając choćby mieszkających tam od lat 70. przyjaciół, Ankę Ptaszkowską i Eustachego Kossakowskiego, czy fotografując spektakle Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora w latach 80.


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10