Archiwum Polskiego Performansu

Opis pochodzi ze strony Filmoteki Muzeum

Dwa filmy o tytułach nawiązujących do słynnego dramatu Shakespeare’a. W pierwszym widzimy zbliżenie twarzy artysty, który rozgląda się na boki, poruszając gałkami ocznymi w rytm Tańca Węgierskiego nr 5 Johannesa Brahmsa.

Druga realizacja to niemal nieruchoma kompozycja przedstawiająca kobiece nogi w czerwonych szpilkach widoczne od kolan w dół. Wiele pozostaje tu w sferze domysłu, a obraz wydaje się subtelnie nacechowany erotyką. Wszystkie niedopowiedzenia znikają jednak gwałtownie wraz z opadnięciem na ziemię bielizny modelki, co stanowi dosadne zakończenie filmu.

Podobnie jak w innych realizacjach, tu także artysta pozostawia wiele przestrzeni na dociekania i przypuszczenia widza, który napełnia w ten sposób ten filmowy ready-made własnymi znaczeniami.
 

(ŁM)