Happy New Fear, Mario Lombardo (1-50/250)
Miejsce: Okna wystawowe na Auguststraße, Berlin-Mitte
W jaki sposób pisemny komunikat zmienia znaczenie w zależności od kontekstu? Co się dzieje ze sloganami wyborczymi partii politycznych, gdy usuniemy ich kontekst i gdy pojawią się one w oknie z logo 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie?
Chcemy zbadać granice polityki, sztuki i reklamy wyborczej. Okazuje się, że hasła różnych partii mogą być używane wymiennie, a slogany reklamowe są przypadkowe. Inny nadawca, inny znak estetyczny – inny efekt.
Jaką moc ma język tekstu?
Jakie reakcje wywołuje użycie poszczególnych czcionek i znaków?
Jak reagują odbiorcy, jakie wspomnienia, skojarzenia i konotacje się u nich pojawiają?
Nasze pytanie badawcze i główne zagadnienie 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie brzmi: czy sztuka powinna angażować się aktywnie w aktualne debaty, być krytycznym głosem społeczeństwa i mieć wpływ na procesy demokratyczne w naszym społeczeństwie?
Bureau Mario Lombardo